Početkom veljače mješovita jaslička skupina Sovice započela je s aktivnostima vezanima uz ptice. Svakodnevno prilikom boravka na otvorenom, djeca su osluškivala ptičji pjev i imala priliku promatrati ponašanje ptica u prirodi što ih je poticalo na oponašanje ptica pokretom. Isto tako listanjem taktilnih slikovnica “Gdje je sova?” i “Ptice” djeca uočavaju razlike između ptica u izgledu te ih postupno počinju imenovati.
Priča “Lasta bez pamćenja” koju pripovijeda djeci odgojiteljica, za djecu je osjetilni i estetski doživljaj te ih potiče na verbalno i interaktivno sudjelovanje uz manipuliranje štapnim lutkama od kartonskih tuljaka i tekstila. Svojim jezičnim, estetskim i etičkim vrijednostima priča je dirljiva i potiče djecu na razmišljanje te emotivno uživljavanje. Listanje slikovnica, opisivanje ilustracija te male dječje improvizacije i igre zamišljanja u centru kazališta potiču kod djece slušanje kao i razvoj i razumijevanje govora.
Putem slikovnih aplikacija i pokrivaljki saznali smo kako ptica izgleda i imenovali dijelove tijela (oči, kljun, krila, rep, noge), a potom smo izrađivali ptičice od plastelina, papira i kartonskih tuljaka. Saznali smo čime se ptice hrane i osjetilom dodira, vida i njuha istraživali sjemenke usputno usvajajući i pojmove malo/veliko, glatko/hrapavo kao i prirodne materijale kojima ptice prave gnijezda (sijeno, grančice, perje). Sjemenke smo svakodnevno ostavljali na prozorskoj daski od skupine i čekali ptičice da navrate, što je djecu posebno činilo radoznalima i veselima jer su mogli promatrati ptičice na maloj udaljenosti. Djeca su najprije gradila kućice za ptičice od kocaka, a onda smo izradili kućicu za ptičice od kartonske kutije i tuljaka koju smo stavili u vrtićki hodnik kako bi djeca tijekom boravka na hodniku imala priliku manipulirati s ptičicama koje smo izradili.
U likovnim aktivnostima nastajale su šarene ptičice koje su djeca prstićima i flomasterom točkala ili iscrtavala perje na predlošku ptice.
U sobi dnevnog boravka djeca su na svjetlosnoj ploči s geometrijskim likovima slagala kućice za ptičice i ptičice, a na magnetnoj ploči od kartonskih elemenata slagala su kućicu i nizala ptičice u bojama po veličini. Postavljanjem ptičica oko kućice na magnetnoj ploči, ujedno su usvajala prostorne odnose ispod, iznad, ispred, u, pokraj.
Djecu najviše zaokupljaju vesele dječje pjesmice “Crni kos”, “Vrana”, “Pjevala je ptica kos” uz koje plešu u parovima ili se okreću u kolu. Pjesmice stvaraju među djecom osjećaj topline, povezanosti kao i osjećaj pripadanja skupini na zabavan način.
Zabavne aktivnosti bile su vezane i uz pokladne običaje koje djeca upoznaju kroz maskiranje i uživljavanje u različite uloge te govornim i plesnim stvaralaštvom.
Uz karnevalske pjesme, igrokaz “Kako se miš maskirao” te izradu maski pokladno vrijeme završili smo prigodnom karnevalskom svečanosti zajedno s ostalim odgojno – obrazovnim skupinama. Ono najfinije čekalo nas je na samom kraju, a to su krafne od kojih smo dobili bijeli trag od šećera na licu i postali klaunovi. Mljac!
U Sovicama njegujemo ljubav i prijateljstvo svakodnevno. Potičemo djecu na druženje, dijeljenje igračaka s prijateljima, zajedničku igru i svakodnevne aktivnosti vezane u emocije i razvijanje empatije. Tako smo obilježili Valentinovo bojajući srca koja smo poklonili međusobno dragim prijateljima iz vrtića. Uz Klauna Čupka pjevali smo o prijateljstvu uz stihove: …”Volim kad se smijem i pozdravljam sve…”
Uz izrađene poticaje i s neoblikovanim materijalima potičemo razvoj svih dječjih razvojnih područja kroz aktivnosti konstruiranja i građenja, nizanja, rješavanja potencijalnih problema, istraživanjem oblika i boja te svakodnevnom tjelovježbom, razvijanjem motorike i svladavanjem prepreka.