Aktivnosti Puzzlića kroz mjesec veljaču
Svjetski dan bolesnika obilježava se 11. veljače diljem svijeta, svake godine. Svjetski dan bolesnika proglasio je sveti Ivan Pavao II. 1992. godine, kako bi motivirao ljude da budu pažljivi prema bolesnim ljudima i onima koji brinu o njima. Puzzlići su posjetili Obiteljski dom za starije Halar iz Duga Rese .Ovaj susret omogućio je djeci da se upoznaju s osobama treće životne dobi, razgovaraju s njima, pjevaju im pjesmice i razmjenjuju iskustva te je potaknuo empatiju i razumijevanje kod Puzzlića. Plakat s porukama ohrabrenja pružio je osjećaj povezanosti. Korisnici doma su bili dirnuti tom gestom te trudom i pažnjom djece.
Djeca u skupini Puzzlići s pripremama za maškare počeli u siječnju. Svaki dan tijekom igre provlačile su se teme vezane uz maškare – izrađivale su se maske, baloni, oblačilo se i presvlačilo u šarene kostime. Maškare u vrtiću za djecu su više od prilike da upoznaju tradicijske pokladne običaje – one su mogućnost da djeca budu „netko drugi“, ali i da otkriju ono što je skriveno u njima i želi „izići van“. Staro je vjerovanje da se maskama ljudi štite od nesreće i svega onoga čega se boje. Maškare u vrtiću su prilika za dijete da na različite načine iznese svoje strahove, te se suoči s onime što ga plaši i zbunjuje. Prilika je to da upoznaju jedni druge u drukčijem svjetlu. Ples i pjesma veselih maškara svakodnevno su odzvanjali vrtićkim prostorom, a najveselije je bilo na sam fašnik, 13.02.
Samo dan nakon pokladnog utorka Puzzlići su na prigodan su način obilježili Valentinovo – dan zaljubljenih. Motivirani stihovima „Voljeti je lako“ razgovarali smo o ljubavi prema prijateljima, roditeljima, tetama u vrtiću, životinjama, igračkama… Odgovarali smo na pitanja kako se voli, tko koga voli i zašto volimo. Prijateljski odnosi vrlo su važan dio djetetova cjelokupnog razvoja. Djeca u prijateljskim odnosima uče kako postati tolerantnija, razvijaju samopoštovanje, usvajaju pravila, donose odluke, uče dijeliti i dogovarati se. Aktivnostima smo poticali poimanje koliko je ljubav važna te da su i najmanje geste ljubavi ono najveće što možemo nekome dati. Puzzlići su izrađivali čestitke s porukom i crtežom koja je završila u rukama jednog prijatelja kao poklon.
Puzzlići su obilježili Dan ružičastih majica (Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja). Dan ružičastih majica, poznatiji kao Pink Shirt Day, program je prevencije vršnjačkog nasilja, a obilježava se zadnje srijede u mjesecu veljači. Dan ružičastih majica je neograničen čin ljubaznosti. Boja koju nosiš ne određuje te kao osobu i ne govori ništa o tebi. To je samo boja. Kroz aktivnost „Stop nasilju“, ukazali smo na važnost prihvaćanja različitosti s naglaskom da smo svi zapravo u svojoj različitosti isti, radili smo na osnaživanju osjećaja pripadnosti i jednakosti, a sve s ciljem preveniranja nepoželjnog ponašanja usmjeravajući djecu na poželjne oblike istog. Ovom malom gestom smo zapravo željeli dignuti i svoj glas dajući podršku svima kojima je potrebna jasno dajući do znanja da svaki oblik vršnjačkog nasilja u našem vrtiću nije dobrodošao.
Predavanjem za roditelje „Hitnoća u stomatologiji“ koji je vodila dr.med.dent.Monika Burja završli smo edukativno-razvojni projekt Abeceda zdravog odrastanja. Cilj provedenog predavanja je bio istražiti ulogu zubi u životu, koje su sve mogućnosti u prevenciji karijesa, tko i što nam pomaže u očuvanju zdravih zubi i naša uloga u istom. Osvijestiti važnost redovite i nadziranog četkanja zubi te spoznaja kako je redoviti posjet stomatologa najbolja prevencija pojave karijesa.
Svrha ovog petomjesečnog projekta bila je podizanje svijesti o važnosti očuvanja oralnog zdravlja, učenje djece o pravilnoj oralnoj higijeni, pravilnoj prehranih te važnosti redovitog odlaska stomatologu.
Djeci su ponuđene razne enciklopedije, dokumentarne emisije te razni modeli zubi i zubala pomoću kojih su se pobliže upoznali s građom zubi, mliječnim i trajnim zubima, koliko kojih ima te samim izgledom zubala. Posjet stomatološkoj ordinaciji uveliko je pomogao u iskustvenom učenju djece gdje su mogli iz prve ruke vidjeti dentalnu opremu i doživjeti kako se pregledavaju zubi.
Uz književno-umjetničko djelo “Gric i Grec” djecu smo upoznali s važnošću pravile prehrane u očuvanju zdravih zubi. Izrezali smo razne slike iz časopisa te pomoću istih izradili plakate zdrave i nezdrave prehrane. Likovi Gric i Grec su potaknuli Puzzliće na stvaranje svoje slikovnice. Izradili plakat-igru u kojoj se na zdravi, odnosno bolesni zub, umeće zdrava, odnosno nezdrava hrana. Tu smo aktivnost ponavljali svakodnevno, isto kao i s ostalim materijalima u dentalnom centru. U našem centru početnog čitanja i pisanja ponudili još jednu edukativnu slikovnicu – Mrljek i Prljek kuhaju bljakavi napitak. Mrljek i Prljek su bili čest motiv za likovno izražavanje Puzzlića tako da su se našli i na kostimima Puzzlića ovih maškara.
Gledajući aktivnost kao cjelinu možemo zaključiti kako je ostvaren postavljen cilj te su raznim aktivnostima realizirani sadržaji iz svih razvojnih područja. Djeca su razvila svoja znanja i vještine te su raznim aktivnostima potaknuta na brigu o zdravlju zubi. Svakodnevno pranje zuba nakon doručka bila je i do sada nezaobilazna navika, te su tome dodana nova stečena znanja o pravilnom pranju zubića kao temelj za dobro zdravlje.
Kroz eksperiment izrade padobrana od salvete, Puzzlići su istraživali osnovne principe aerodinamike i otpora zraka. Aerodinamika se bavi analizom strujanja zraka oko tijela. Kako zrak struji oko objekta, stvaraju se sile otpora i potiska. Ovo je posebno važno u zrakoplovstvu, gdje se razumijevanje aerodinamike koristi za dizajn letjelica. Kako padobran pada, zračni otpor koji stvara kupola usporava njegovo kretanje prema dolje. Puzzlući su eksperimentirali s različitim oblicima i veličinama padobrana te su došli do zaključka da padobran „od većeg kruga“ (s većom površinom) „duže pada“ (sporije pada).
Tople zrake sunca dočekali smo sa širokim osmjehom na licu. Kako proljeće nagoviješta buđenje prirode iz hladne zime, tako su prvi znaci buđenja upravo proljetnice. Puzzlići su se pobliže upoznali s biljkama koje spadaju u proljetnice kroz šetnju okolicom vrtića kojom smo poticali razvoj spoznaje o prirodnoj sredini i razvoj pozitivnih stavova prema biljkama i brizi o njima.











