U Sovicama, 11. mjesec započeli smo aktivnostima koje asociraju na obilježavanje blagdana Svih svetih i odlazak na groblje te paljenje lampiona dragim osobama. Povezujemo blagdan s aktivnostima sa svijećom, promatranjem plamena svijeće koliko mu je potrebno da se ugasi, probamo toplinu svijeće s ručicama i činimo usporedbu s našom potrebom za zrakom.
Zatim uz svjetlost lampe u zamračenom prostoru djeca slušaju odgajateljicu kako pjeva pjesmu “Ja nosim lampicu svoju” i promatramo njen odsjaj na zidu. U igru uvodimo lutkice i promatramo njihov odraz na zidu.
Uz poticaj odgajateljice, djeca sama započinju pričati priču koju su izmislila prema vlastitom doživljaju.
Ovom aktivnosti potičemo kod djece govor, koncentraciju, maštu, simboličku igru, uživljavanje u uloge.
Obzirom da djecu zaokuplja igra s vodom kao i senzorne boce napunjene vodom kao i padanje kiše koje promatraju kroz prozor, s pregršt dječjih pitanja započinjemo projekt “Voda”.
Djeca osluškuju i veselo prate zvukove kiše i grmljavine kao i pjesmice o kiši sa senzornim bocama i Orffovim instrumentima.
Svoj doživljaj padanja kiše mogu izraziti i prelazeći prstićima preko tipki od harmonike, instrumenta s kojim su se već djeca ranije upoznala.
Uz pjesmicu “Kiša” za koju izrađujemo aplikacije, a djeca bojaju male miševe imamo svakodnevne stvaralačke igre sa plišanom mačkom koja je na rukavici i djeca njome moraju precizno uhvatiti male miševe za rep. Nastaje vesela atmosfera koja prelazi u igru lovice gdje odgajateljica postaje mačka, a djeca mali miševi.
Prilikom izlaska na otvoreno djeca uočavaju kapljice vode poslije kiše na mokroj travi i proučavaju ih prstićima, skakuću po lokvicama i crtaju po zamagljenim staklenim površinama prateći klizanje kapljica niz staklo. Uočavaju uzročno – posljedičnu vezu vlastitog djelovanja na površinu stakla.
Pojedine aktivnosti čine se pomalo zahtjevne za jasličku dob međutim odgajateljice promatrajući dječje reakcije postupno uvode novitete i složenost zadataka prema dječjim reakcijama.
Tako npr. za likovnu aktivnost puhanja u boju kroz slamke, djecu odgajateljice prethodno pripremaju pravilno puhati kroz slamku u čašu s vodom koja pravi zvukove i ujedno ih zabavlja.
Zatim krećemo sa likovnom aktivnosti u kojoj djeca miješaju vodu sa gustom tempera bojom u bočicama, razlijevaju po velikom papiru i dodatno miješaju boje putem slamki, a poslije i kistovima na boji ostavljaju vidljive tragove.
Voda djecu osobito potiče na spoznajne procese, verbaliziranje uočenog, postavljanje pitanja kao i pozitivnu atmosferu u skupini.
Cijeli mjesec posvećujemo istraživačkim aktivnostima s vodom pa osim pranja ruku, umivanja, konzumiranja pića u kojima je voda, simboličke igre u kojoj se igramo da peremo povrće prije kuhanja u plastičnim posudicama.ujedno istražujemo otapanje pojedinih namirnica u toploj i hladnoj vodi.
Djeca uz promatranje konkretnog primjera, dobivaju mogućnost da žlicom stavljaju sastojke u vodu i miješaju ih. Primjećuju da pojedine namirnice poput meda ili čokoladnih kuglica u hladnoj vodi plivaju na površini vode, a u toploj vodi se pak tope.
Obilježli smo obljetnicu Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje paleći lampione zajedno s ostalim odgojno – obrazovnim skupinama.
Na kraju 11. mjeseca organizirali smo Božićnu radionicu s roditeljima, izrade božićnih ukrasa.
Osobito smo zadovoljni suradnjom i doprinosom roditelja u različitim akcijama donošenja potrebnog materijala i prikupljanja igara za provođenje što kvalitetnijeg rada u jaslicama te u svrhu zadovoljavanja potreba djece i razvoja kompetencija kod djece.








