AKTIVNOSTI U VELJAČI – ODGOJNA SKUPINA „PUZZLIĆI“
Hladno vrijeme početkom veljače potaknulo nas je na istraživanje snijega i leda. U provođenju aktivnosti koristili smo mikroskop i povećalo što je djeci bilo posebno zanimljivo. Koje se sve promjene događaju s tekućinom (vodom) pod utjecajem teperature, potaknule su nas na promišljanje, zapažnje i donošenje zaključaka. Upoznali smo se s agregatnim stanjima vode (tekuće, plinovito i kruto). Zimske aktivnosti upotpunili smo crtačkim i slikarskim likovnim tehnikama s motivima pahuljice i stabla zimi. Usvojili smo pjesmicu „Zeko i potočić“ uz pokrete i pljeskanje ritma.
Naš hodnik upotpunili smo s novim poticajima – drvetom, pilicom, čavlima, čekićem u kojem svakodnevno, na siguran način, pod nadzorom odgojiteljica djeca mogu manipulirati alatom.Na taj način potičemo kreativnost, planiranje, logičko promišljanje u novom majstorskom centru.
Veljaču još nazivamo i mjesecom ljubavi zbog obilježavnja dana zaljubljenih – Valentinova. Mi smo ga dočekali otvorenog srca uz slušanje pjesmica „Nek svud ljubav sja“ i „Kišobran za dvoje“. U razgovoru s djecom doznajemo koga vole, kako pokazujemo ljubav i što je to zapravo ljubav, a i neke vrtićke simpatije. Tako je nastao zajednički plakat s dječjim izjavama o ljubavi. Svoje emocije, razmišljanja i stavove o ljubavi izrazili smo kroz crtanje flomasterima i drvenim bojicama. U suradnji s roditeljima organizirali smo malu tombolu sa simboličnim poklonima. Osim poklonima, djeca su se razveselila toplim prijateljskim zagrljajima i plesu parova uz igru s pjevanjem „Igraj kolo“.
Da ljubav pobjeđuje sve, čitali smo u bajkama „Pepeljuga“ i „Trnoružica“ koje su ujedino vezane uz naš projekt „ Vrijeme je za priču“. Motivirani pričama uveli smo simboličku igru vjenčanja i dramske igre kroz koje se uživljavamao u razne uloge. Tušem i perom crtali smo vreteno kao motiv iz priče o Trnoružici. Razvijajući sposobnosti prepričavanja i povevezivanja, čitali smo i priču „Ivica i Marica“. Kroz društvenu igru koju su djeca samostalno napravila s likovima iz bajke usvajamo prostorne odnose, prebrojavanje, komunikacijske vještine poput dogovaranja.

Našim vrtićem zavladalo je veselo i šareno vrijeme maskembala. U skupini su se pojavile raskošne princeze, Snjeguljice, lovci, kraljevići i mnogi drugi bajkoviti likovi. Kroz video sadržaje susreli smo se s raznim povorkama, poznatim „Zvončarima“, raskošnim venecijanskim maskama i ostalim običajima karakterističnim za vrijeme maškara. U našoj dvorani organizirali smo ples pod maskama uz recitacije s prijateljima iz odgojnih skupina „Perlice“ i „Sovice“. Kako ovogodišnje maske ne bi bile zaboravljene, kreativnim izričajem prenijeli smo ih na papir slikanjem temperom.
Svakodnevno brinemo o higijeni usne šupljine i upoznati smo s važnošću redovitog četkanja zubi. Kako bismo o tome saznali još više, u našem vrtiću posjetio nas je stomatolog dr.med.dent. Matija Dvornik i njegova medincinska sestra, dentalna asistentica Maria Beketić. Djeci je pobliže predstavljeno zanimanje stomatologa, instrumenti koji se koriste prilikom pregleda, a neki su hrabro sjeli na stolac da im stomatolog pregleda zube. Kroz ovakve posjete stječemo pozitivan stav i redovite navike za očuvanje zdravlja zubi.
Prelazak djeteta iz vrtića u školu veliki je skok u razvoju i promjena u životu djeteta. S ciljem da to bude što lakše, ostvarili smo suradnju s OŠ Barilović te područnim školama Belaj i Leskovac Barilovićki. Na zabavan način, kroz igru i razgovor predškolarci su se upoznali s njihovim budućim učiteljima i učiteljicama. Prije samih upisa u prvi razred osnovne škole, neophodan je sistematski pregled. Gospođa Štefica Bosiljevac, medicinska sestra na školskoj medicini i majka našeg prijatelja iz skupine, približila nam je i objasnila kako izgleda jedan takav pregled. Svojim dolaskom ohrabrila je naše predškolarce i pomogla im da savladaju strah od odlaska liječniku i onoga čega se najviše plaše, a to je cijepljenje.
Naši „Puzzlići“ svakodnevno grade pozitivnu sliku o sebi, mnogobrojnim aktivnostima koje provodimo unutar skupine. Potičemo ih na samostalnost i neovisnost što je posebno važno za buduće prvašiće.





