Veljača u “Zvjezdicama”
Drugi mjesec naše, još uvijek nove kalendarske godine, proveli smo bazirajući se na emocijama, međusobnoj toleranciji i uživljavanjem u razne uloge. Sve to popratili smo glazbenim sadržajima zbog iznimno pozitivne reakcije djece na tijek projekta u skupini.
2.2. obilježili smo Svjetski dan čitanja na glas. S obzirom da nam je taj dan jako važan, i redovito se bavimo tom vrstom aktivnosti, obilježili smo ga čitajući aktualne i najzanimljivije slikovnice: „Vina, Vina i zima“ i „Ja vas jako volim“.
Hladno vrijeme i dalje smo koristili za razne zanimljive aktivnosti. Izrađivali smo svoj led, opipavali ga u dva različita stanja (led i voda), istraživali mraz, osvjestili pojam „hladno“ i „zima“. Da bi našim tijelima u vanjskoj igri bilo toplo, kroz aktivnosti u suradnji s HCK preko platforme „sigurna-djeca“, proveli smo aktivnosti bazirajući se i na odjeću koju nosimo zimi, utvrdili slijed oblačenja ali i razvijali samostalnost. U vanjskom prostoru pronašli smo led, kojeg su djeca istraživala, razbijajući ga, topeći, pokušavajući zadržati u tom agregatnom stanju u različitim uvijetima, a uspjeli smo napraviti i male sige. Zaključci i iskustva dobivena ovim sklopom aktivnosti su veoma bogata i zanimljiva.
Iako smo još uvijek u zimskim i hladnim akitvnostima, emocije na kojima smo se bazirali nisu toliko „hladne“. Što je to ljubav, koga volimo, kako volimo – djeca su zaključivala te različitim citatima i čestitkama koje su izrađivali, iskazali tu emociju osobama koje toliko vole. Bazirajući se na pozitivnim emocijama nastaju i likovni radovi koje su djeca u parovima crtala fomasterom te uočila da u jednom srcu ima mjesta za puno ljubavi. Ni u skupini nije nedostajalo ljubavi, tolerancije, uzajamnog razumijevanja i podrške.
Nikako nismo zaboravili na projekt na razini skupine „Od zvuka do glazbe“ u kojem već stvaramo glazbu sviranjem i pjevanjem. Upoznali smo razne instrumente, uočili njihove oblike, način sviranja, a većina djece prepoznaje ih po zvuku i imenuje. Osim sviranja sintisajzera gdje odgojiteljica svira po notama, a djeca pokušavaju imitirati, imali smo priliku slušati harmoniku koju nam je odsvirala odgojiteljica iz skupine „Točkica“. Djeca samostalno, spontano traže slike i imenuju instrumente. Prilikom slušanja i sviranja instrumentalne glazbe, sama pokušavaju imitirati ritam i metar, ali i ponavljaju tonove prema prikazu glazbene ljestvice.
Sviranje, pjesmu, ples, upotpunile su maškare, a to je bila idealna prilika za maskirati se u note koje skaču po glazbenoj ljestvici. Tako su se razvile igre u parovima, natjecateljske igre i pokretne igre.
Osim nota, u prostor dnevnog boravka došle su razne vile, superjunaci, majstori, leptirići, najčudesniji stvarni i izmišljeni likovi. Užvljavanje u likove bitan je dio odrastanja koji nam omogućava uočavanje tuđih osjećaja, razmišljanja ali i spoznaju o vlastitim vrijednostima. Maske nam mogu poslužiti za imenovanje različitih osjećaja i svakako nam pridonose stvarajući pozitivnu i veselu atmosferu, neovisno o emociji maske koja može biti (strašna, ljuta, vesela, tužna).
Maskenbal smo proveli s dobrom ekipom, zabavnim igrama, a počastili smo se i fritulama i čajem.
Sve dojmove djeca su prikazala likovnim aktivnostima, od crtanja olovkom, do slikanja slušajući klasičnu glazbu. A nismo zaboravili ni koliko nam je bitan boravak u vanjskom prostoru, uživanje u prirodi, promatrajući i istraživajući.
Organiziran je i drugi roditeljski sastanak s temom: „Emocionalna inteligencija kod djece- razvoj i osnaživanje“ gdje smo se bazirali na ulozi odgojitelja i roditelja, razgovarali o primjerima iz skupine i daljnim planovima i pristupima u radu s djecom te su roditeljima predložene smjernice za takav princip rada i u obiteljskom domu. Roditelji su se uključivali u komunikaciju, sudjelovali pitanjima i komentarima. A zaključili smo da se znatno uočava pozitivan razvoj kod svakog djeteta pojedinačno.











