Ožujak, mjesec koji donosi kraj zime i početak proljeća (Zvjezdice)
Mjesec ožujak u dječjem vrtiću „Potočić“ Belajske Poljice bio je prepun događaja i obilježavanja bitnih datuma.
Početkom mjeseca još uvijek se bavimo emocijama. Sklop tih aktivnosti pokazao se veoma važan i učinkovit u rastu i razvoju djece skupine Zvjezdice. Semafor emocija poslužio nam je kao korisni element u povezivanju osjećaja s bojama, uz pomoću kojeg smo se s lakoćom mogli izraziti. Djeca su spoznala da se emocije mogu i moraju kontrolirati te su neophodan dio svakodnevnice. Isto tako, izražavanjem emocija dolazi do razvoja empatije prema bližnjima i djeci s kojom svakodnevno boravimo, stoga se razvija intenzivnija suradnja, pomoć i tolerancija. Djeca radije i lakše ulaze u grupne igre međusobno se prihvaćajući upravo takvima kakvi jesu.
Lijepo vrijeme donosi promjene u prirodi, ona se budi. Prvi vjesnici proljeća zaokupljaju našu pažnju te nam daju poticaje za istraživanje. Raznim aplikacijama, ali i živim biljkama razvijamo spoznaje, proširujemo znanja i uočavamo promjene, uspoređujemo. Visibabe i jaglaci postaju dio naše skupine, biljke o kojima moramo brinuti, paziti imaju li dovoljno svjetla i vode. Toplo vrijeme omogućava nam intenzivnije i kvalitetnije druženje u vanjskom prostoru, a nedovoljno istraženo igralište skriva nove biljke i životinje koje nam se pokazuju: bubice, pčelice, leptirići, gliste, maslačci, tratinčice…
Na roditeljskom sastanku koji je održan preko Zoom-a roditelji su informirani o nadolazećim planiranim aktivnostima:
Dan očeva- slikovnice, recitacije, razgovori, fotografije- poticaji koji su nam koristili za aktivnosti povećene svim tatama Zvjezdica. Najzanimljivije citate, dojmove i osjećaje, tate su mogli pročitati na panou, a čestitkama smo im pokazali koliko su nam bitni. Niti jedan tata nije ostao ravnodušan na osjećaje svog mezimca/mezimice.
Proslava rada našeg vrtića, izložba- slavlje na kojem se pjevalo, plesalo, gledala predstava (koje su odgojiteljice pripremile za djecu) i naravno jela torta, baš je ono što nam je bilo potrebno. Veseli ritam izazvao je, do sada skrivene plesne pokrete djece, a ni osmjeha nije nedostajalo. Naša „teta
Ana“ svaki dan nam kuha fine tople obroke, a nezasitnost kod jela, znak je da je vješta i u pravljenju slastica! Na kraju dana svako je dijete ponosno svoje roditelje, bake ili djedove provelo po dvorani u kojoj je bila izvješana izložba dječjih radova koje su djeca slikala u vrtiću, ali i radova koje su izrađivali kod kuće sa svojom obitelji.
S obzirom da smo u gradu na četiri rijeke, a konkretno smješteni pokraj potočića (kako je vrtić i dobio ime), Dan vode neophodno je bilo obilježiti pokraj Vuj-a. Do potočića smo došli „preko polja“, a tražili smo biljni i životinjski svijet. Spoznali smo zašto je voda neophodna za život ljudi, ali i biljaka i životinja. Zbog nepovoljnih vremenskih prilika (vjetra), kratko smo se zadržali i nismo mogli realizirati planirne igre i aktivnosti. Ipak, euforije nije nedostajalo, kako kod djece, tako i kod odgajatelja ali i ravnateljice koja je s nama rado sudjelovala u šetnji, istraživanju i razgovoru.
U šetnju smo krenuli u različitim čarapicama na nogama koje su Zvjezdice s ponosom nosile dajući podršku djeci s Down sindromom.
Koliko je važno brinuti o zdravlju zubića, što je štetno a što korisno za zube, kada i kako ih je potrebno četkati i tko je zubić vila, a tko zubar, objasnila nam je uz pomoć edukativnih video klipova, „teta zubarica“, Antonija Briški. Popratne didaktičke igre potaknule su djecu na odvažnost kod pregleda zubića u potrazi za „Gricom i Grecom“, a čarobni prah i pohvalnica zubić vile pokrenule su čaroliju i oslobodile maštu.
Da je Uskrs, najveći kršćanski blagdan, a ujedno i simbol novoga života, spoznali smo sadnjom lukovica najrazličitijeg cvijeća koje su roditelji donijeli. Djeca su imala priliku brinuti o njima, uočavati „novi život“, ukrašavati posudice likovnim radovima i šarenim pisanicama te mekanim pilićima. Čestitkama za Uskrs zaokružujemo sklop aktivnosti na tu temu prije odlaska na produženi vikend.
Kroz sve aktivnosti, obilježavanja i razvoj spoznaja surađujemo s roditeljima. Velika suradnja i odaziv, roditelji pokazuju kroz sudjelovanje u projektu „Godina čitanja“. Projekt je proglasila Vlada Republike Hrvatske a realizacija je mjere Akcijskog plana Nacionalne strategije poticanja čitanja. Iako svakodnevno, kroz dnevni boravak u odgojno obrazovnom procesu čitamo i prepričavamo priče, drago nam je da su se uključili i roditelji. Osim što čitaju /pričaju priče, snimaju se te nam šalju audio zapise koje možemo često koristiti, roditelji nam posuđuju slikovnice koje njihova djeca vole ili su korisne za aktualne sklopove aktivnosti. Suradnjom smo iznimno zadovoljni, a projekt planiramo i dalje provoditi.
