Osvrt na rujan u skupini „Iskrice“
Novu pedagošku godinu započeli smo adaptacijom novoupisane djece u skupini „Iskrice“. Adaptaciju smo proveli igrama i tjelesnim vježbanjem, šetanjem u okolici vrtića i boravkom na igralištu
Najaktualniji je bio likovni centar gdje su djeca slobodno crtala/bojala, a potom i crtala pod temom „Moj prvi dan u vrtiću“. Djeca su se također upoznavala s pravilima skupine (rutina pranja zubića, pospremanje igračaka…) i sadržajem po centrima sobe dnevnog boravka.
U nadolazećem tjednu obilježavali smo „Dan poštanske marke“ izrađivanjem pisama od papira u boji te kreiranjem vlastite poštanske marke. Marke su bile različitih boja i tematike ovisno o dječjoj mašti koje su potom lijepili na svoja pisma
Kroz razgovor su razmislili kome šalju svoje pismo i zašto. Djeci je prikazan predložak poštanskih marki i različitih vrsta pisama.
„Svjetski dan prve pomoći“ obilježili smo simboličkom igrom liječnika/doktora gdje bi se djeca obukla u „kutu“ liječnika te primala i liječila svoje pacijente potrebnim instrumentima
Razgovarali smo o prvoj pomoći i njenim osnovnim koracima te jesu li ikad ugledali vozilo hitne pomoći. Potaknuti razgovorom i pitanjima crtali su vozilo hitne pomoći tehnikom flomastera i bojali bojanke iste tematike.
Oduševljeni temom djeca tijekom šetnje kreću glasno govoriti: „112 zovi doktora!“.
Krajem mjeseca stigao nam je prvi dan godišnjeg doba jesen. Započeli smo posjetom prirode/okoliša i boravkom uz rijeku Koranu. Gledajući vremenske promjene te žuborenje rijeke, uočili smo nekoliko labuda kako pliva niz rijeku
Djeca su znatiželjno promatrala i komentirala kako bi to mogla biti cijela obitelj labuda – mama, tata, seka, brat. Oduševljeni životinjama pričamo priču „Ružno pače“ i tehnikom pastela crtamo i bojamo labude i prirodu koja ih okružuje
Djeca koja nisu imala inspiracije kako nacrtati labuda, uzimaju slikovnicu te tamo pronalaze različite ideje.
Godišnje doba uljepšali smo i obogatili s još mnogo likovnih i glazbenih aktivnosti
Neke od zanimljivih tema bile su oslikavanje ježa i njegovih bodlji. Na papiru djeca dobivaju obris ježeve glave koju je potrebno markerom podebljati po linijama, naznačiti oči, usta i njušku. Potom u jesenskim bojama (žuta, narančasta, smeđa), tehnikom kista i tempera, bojaju svoj dlan i otiskuju na papir kako bi izgledalo poput bodlje. Tehniku oslikavanja ponavljaju nekoliko puta dok im tijelo ježa ne bude bogato bojama i bodljama
Upoznali smo se s pjesmom „Jesenska pjesma“ putem metra i ritma, uz odgojiteljičino pjevanje i slušanjem pjevanja druge djece. S vremenom djeca usavršavaju tekst te spontano, tijekom dana, kreću pjevati pjesmicu. Jesen obilježavaju i modeliranjem plastelina u obliku lišća ili ptičica, u bojama po odabiru djeteta
Boravak na zraku proveden je još i druženjem sa skupinom „Bubamare“ te korištenjem rekvizita poput obruča, čunjeva i lopti
Djeca pokreću igre poput „Ledena baba“, „Lovice“ ili „Crna kraljica“
Na otvorenom su im ponuđene i krede u boji od kojih nastaju šarolike slike i nove igre
Jedna od njih je natjecateljska igra u dva tima. Svaki tim ima komadić krede u određenoj boji koju je potrebno ubaciti unutar nacrtanog kruga iste te boje. Onaj tim koji prvi ubaci kredu u označeno polje, pobjeđuje.













