Što smo sve radili u vrtićkoj skupini Iskrice u svibnju!
Početkom mjeseca obilježili smo Međunarodni dan vatrogasaca. Kroz razgovor, slikovnice i bojanke djeca su pobliže upoznala zanimanje vatrogasca. Ispisivali smo i izjave djece o vatrogascima među kojima se pronašla i „Moj tata je vatrogasac i vozi vatrogasni auto“. Tehnikom pastela nacrtali smo vatrogasca te što sve on radi.
U Tjednu svjesnosti o rascjepu usne i nepca dogovorili smo posjet zdravstvene voditeljice u našu skupinu. Putem predložaka prikazala je djeci kako to izgleda i kod koga se najčešće javlja. Pročitala im je i slikovnicu u kojoj se opisuje više vrsta doktora – na primjer: stomatolog, pedijatar, otorinolaringolog… Rješavali smo i „radne listove“ koji su bili poput labirinta ili „vezalice“. Djeca su jedno drugome uskakala u pomoć te zajednički rješavala probleme.
U okviru Festivala znanosti posjetile su nas učiteljice Osnovne škole Barilović. Kroz zabavnu radionicu izrađivali smo harmonika slikovnice o nastanku leptira te dočitnice ukrašene otiscima lišća u različitim oblicima i bojama. Djeca su kroz bojanje, lijepljenje i slaganje po stranicama usvojila nazive faza kroz koje nastaje leptir (jaje, gusjenica, kukuljica, leptir).
Također smo u okviru Festivala znanosti, kojem je ovogodišnja tema bila Mreže, započeli i proveli brojne aktivnosti kroz dva dana aktivno te još kroz koji dan zbog interesa djece. Odabrali smo se baviti paucima i paukovim mrežama. Aktivnosti su bile istraživačke, likovne, spoznajne, umjetničke, društveno-socijalne… Proučavali smo živog pauka u staklenci. Komentirali smo kako izgleda, koliko nogu ima, kakvo mu je tijelo, ima li oči… Na to se nadovezalo i predstavljanje drugih vrsta pauka te njihovih specifičnosti. Raznolikost ove vrste mogli su vidjeti na različitim predlošcima. Pogledali smo i video zapise na koji način pauci rade mreže te kako love plijen. Kroz dnevna čitanja slikovnica i priča motivirali smo se za izradu „hvatača snova“ koji se sastojao od okvira (papirnatog tanjura), vune/konca isprepletene između okvira, perja i pauka napravljenog od pompona i dlakave žice. Djeca su prema vlastitom odabiru kombinirala boje dijelova paukova te dodavala oči. Izrađivali smo i „paukovu mrežu“ koristeći karton, pikule i crnu temperu. Pikula se nalazila na sredini okvira/kartona umočena u boju koju su potom slobodno gibali gore-dolje, lijevo-desno te dijagonalno kako bi nastala mreža. Dodatak aktivnosti bio je pauk kojemu je tijelo bilo napravljeno čepa boce, noge od dlakave žice te je bio ukrašen štrasom. Stvarali smo i mrežu otiskivanjem ruba kartona umočenog u raznobojne tempere, a zatim smo doslikavali/docrtavali pauka.
U tjednu zdravlja usta i zubi posjetili smo stomatologa u Bariloviću uz pratnju zdravstvene voditeljice. Djeca su se upoznala s instrumentima koje koriste zubari te kako ih koriste. Samostalno su si pregledavali zube na stolcu za pregled i komentirala ukoliko ih gdje boli.
U tom tjednu obilježavali smo i Majčin dan te Međunarodni dan obitelji. Upustili smo se u likovno izražavanje tehnikom drvenih boja i flomastera i nacrtali svoju obitelj. Također smo od malih kutijica izradili svoju kuću ili zgradu te nalijepili na njih članove obitelji.
Pred kraj mjeseca svibnja obilježili smo Svjetski dan pčela. Na zasebnom stolu u kutu sobe dnevnog boravka stajala je izložba o pčelama. Odgojiteljice su donijele zaštitnu opremu pčelara, dvije vrste meda za probu, slikovnicu o pčelama te saće. Na tu temu bojali smo bojanku o pčelama i oslikavali pčelu na papirima u boji tehnikom tempera.
Posljednja tema koju smo projektno obradili bio je Svjetski dan sporta. Upoznali smo različite sportove – nogomet, košarku, rukomet i atletiku. Koristeći rekvizite i pomagala krenuli smo s objašnjavanjem navedenih sportova. Uz priču o pravilima započeli smo s nogometom. U praksi smo ciljali u gol načinjen od čunjeva i štapa, a zatim i „vodili“ loptu nogom okolo čunja i nazad. Mnogima je to bilo motorički zahtjevno, ali su svi uspješno odradili zadano. Kad je na red došla košarka, načinili smo koš od obruča gdje su djeca gađala s početne crte. Obruč se kroz igru pomicao sve dalje čime je zadatak bio sve zahtjevniji. Također smo „vodili“ loptu rukom okolo čunja i nazad. Rukomet smo upoznali kroz gađanje/ciljanja u gol (obruč) te vođenjem lopte rukom. Atletika je većini bila najzanimljiviji sport. Na uputu odgojiteljica „Priprema, pozor, sad!“, trčali smo od početne do završne točke. Početno kretanje „priprema“ bilo je u čučnju, „pozor“ u niskom startu, a na „sad“ kretali smo u trk. Kao dio atletike obilježili smo i preskakanje preko prepreka gdje smo također trčali od početne točke do završne.
Sve smo aktivnosti pratili i pričama i bilješkama iz slikovnica, knjiga i enciklopedija koje su nam svaki drugi četvrtak dovozili naši dragi bibliobusovci.