Što smo sve radili u siječnju u starijoj vrtićkoj skupini „Puzzlići“
Početkom mjeseca oformili smo centar liječnika. Nastao je kao nastavak na aktivnosti u centru istraživanja, te smo Puzzlićima omogućili novi oblik igre. Stvorena je prilika da djeca svakodnevno, pomoću simboličke igre, preslikavaju situacije koje su vidjela i doživjela pri odlascima kod liječnika ili u bolnicu ili situacijama da je netko od rođaka bolestan ili bio bolestan. Takva igra ima moć da dijete pokuša „ući“ u lik liječnika, medicinske sestre ili bolesnika. Dijete samo stvara zamišljene situacije koje zajedno sa svojim prijateljima istražuje. Kroz takvu igru, osim socijalnih interakcija, dijete istražuje i uvježbava regulaciju vlastitih emocija, stvara i rješava razne probleme, razvija maštu, kreativnost i vlastite sposobnosti.
Maškare nisu ograničene na jedan dan, već predstavljaju razdoblje između blagdana Bogojavljenja (6. siječnja) i početka korizme na Pepelnicu. Ipak, vrhunac maškaranja je vikend prije Pokladnog utorka (4. ožujka 2025.), što ove godine pada od 28. veljače do 2. ožujka. Maškare su vrijeme veselja, zabave i zajedništva, s povorkama, maskama i pokladnim plesovima. Obilježavaju kraj zime i dolazak proljeća. Tijekom karnevalskih tjedana u siječnju, Puzzlići su izrađivali različite aplikacije kojima smo ukrasili prostor vrtića. Na taj način je cijeli prostor ulaza i hodnika postao izložbeni prostor njihovih radova koje oni ponosno pokazuju svojim roditeljima.
Puzzlići su putovali u umjetnost i svojim radovima odgovorili na deveti po redu likovni natječaj „Velikani hrvatske prošlosti“. Natječajem se želi djeci približiti različite likovne tehnike, potaknuti kreativnost djeteta, upoznati ih s prošlošću svoga naroda, razviti stav i doživljaj nacionalne pripadnosti te ih putem likovnog izražavanja upoznati sa svijetom oko sebe. Tema ovogodišnjeg natječaja je najpoznatiji istraživač i putopisac srednjeg vijeka Marko Polo. Putem slikovnica i video sadržaja, istraživali smo lik i život ovog legendarnog Korčulanina. Kroz različite tehnike i načine Puzzlići su prikazivali portret Marka Pola te na kraju pristupili zadanoj kombiniranoj tehnici kolaž papira i permanentnog flomastera. Ovogodišnja tehnika i tema omogućuju djeci kreativnost i nova rješenja u prikazivanju šarenog portreta.
Odgoj i obrazovanje trebaju poticati aktivno sudjelovanje djece u društvenom životu i promicati njihovu odgovornost prema općem društvenom dobru, prirodi te prema sebi samima i drugima. Aktivnostima sadnje žira nastojali smo kod Puzzlića razviti ljubav prema prirodi, ali i osjećaj odgovornosti i brige za bilje i očuvanje prirode. Djeca su svakodnevno vodila brigu o sadnicama i na taj način razvijala senzibilitet za biljke i biljni svijet. Svakodnevno su uočavali promjene na malim hrastovima i često razgovarali o tome i obavještavali odgojiteljice o promjenama. Razgovarali smo o tome što im sve treba za rast i kako možemo brinuti za njih. Uočili su kako im posudice postaju premale te ih treba presaditi u veće i dati im više prostora i hrane za rast.
Svake godine 21. siječnja obilježava se Svjetski dan zagrljaja kada se naglašava važnost pokazivanja privrženosti i ljubavi prema voljenima, bilo da se radi o obitelji ili prijateljima.
Poticajnim razgovorom Puzzlići su na prikladan način izražavali i opisivali potrebe, unutrašnja stanja i interese, odnosno razvijali svijest o vlastitim osjećajima te doživljavanju drugih. Puni pozitivnih emocija, topline i ljubavi radosno su sudjelovali u likovnoj aktivnosti „Najdraži zagrljaj“ u kojoj su prikazali čiji zagrljaj im je najdraži i u kojem se osjećaju najsigurnije.
Nema većih znanstvenika od djece! Postavljaju teorije, istražuju, ako ne ide kako su zamislili, pokušavaju ponovno, prema svemu pokazuju interes, vole biti u prirodi, igrati se prirodnim materijalima, itd. Najbolji način da njihov znanstveni duh potičemo je da im dajemo čim više prilika za nova iskustva, igre, materijale. Nastavili smo s pokusima u kojima je glavni lik bio natrij-klorid ili kuhinjska sol. Ono što sada vide, iako možda neće razumjeti sa znanstvene strane, urezat će im se u pamćenje i sjetiti će se toga kada za koju godinu budu učili kemiju ili fiziku u školi. U staklenki vode pripremili smo otopinu kuhinjske soli tako da smo uz miješanje dodavali sol sve dok na dnu nije ostalo nešto neotopljene soli. U svaku staklenku smo stavili po nekoliko kapi prehrambene boje. Zatim smo staklenke stavili na toplo mjesto. Uronili smo u njih nit vune obješene na plastičnu vilicu položene preko staklenke. Ostavili smo ih stajati nekoliko dana i promatrali promjene.
Puzzlići su istraživali kako sol snižava točku smrzavanja vode. Čista voda se smrzava na 0°C. Voda sa soli u plastičnoj čašici se nije smrznula za razliku od drugih čašica u kojima je bila voda s pijeskom, šećerom, sodom, brašnom. Zaključili su da sol topi led i zato se ceste posipavaju solju.
