Mjesec svibanj u “Sovicama” bio je prepun raznolikih aktivnosti s obzirom da smo obilježili važne datume kojim je taj mjesec bogat.
Jedna od temeljnih prirodnih potreba djeteta rane i predškolske dobi jest potreba za istraživanjem svojeg okruženja te prilika za učenjem uz to istraživanje.
Kako bi poduprijeli dječji interes, upotpunili smo tematske centre različitim poticajima koji prate planirane aktivnosti. Ujedno, veliki naglasak stavili smo na senzomotoričke igre koje djeci donose nove spoznaje.
Na samom početku mjeseca, u sklopu projekta “Voda”, obilježili smo i Svjetski dan Sunca kroz aktivnost kružnog toka vode u prirodi na konkretnom primjeru proključale vode, pare i kapljica (kondenzacija vode na ogledalu).
Djeca svakodnevno gledaju u Sunce koje su sami izradili lijepljenjem krep papira, a nastalo je u okviru istraživačke aktivnosti. Djeca s velikim zanimanjem prate cijeli proces i s ushitom izražavaju čuđenje prilikom svake promjene u procesu.
Time se potiče dječja radoznalost, logičko zaključivanje, apstraktno mišljenje, ali i utječe na cjelokupni razvojni koncept.
Da su djeca prepuna radoznalosti i uvijek spremna za istraživanje pokazuje i aktivnost miješanja boje s vodom u plastičnoj boci.
Jasličke glavice jesu male, ali i iznenađujuće pametna djeca koja pokazuju visoki stupanj usvojenog znanja u raspoznavanju boja i donošenju zaključaka.
Sam proces ulijevanja vode koji od djece iziskuje pažljivo i precizno manipuliranje čašom, vodom ili špricom, djecu posebno zabavlja i ujedno je motorička vježba koordinacije pokreta.
Igru s vodom nastavili smo prilikom Svjetskog dana vatrogasaca kada smo postali mali vatrogasci.
U simboličkoj igri, djeca su preuzela ulogu vatrogasca, (osobito djeca koja su donijela kacige i vatrogasno odijelo) i gasila požar sa špricama za vodu.
Putem slikovnica kao npr. “Vatrogasci u akciji” spoznali smo mnoge stvari o dužnostima i opremi vatrogasaca.
Dolazak vatrogasaca iz DVD-a Belajske Poljice u naš vrtić izazvao je posebno oduševljenje djece koja su znatiželjno i zainteresirano pratili spašavanje njihovog omiljenog lutka Bepa sa terase vrtića.
Vatrogasac nam je pokazao što sve vatrogasci moraju odjenuti i čemu služi oprema koja se nalazi u vatrogasnom vozilu. Svako je dijete imalo priliku sjesti u pravo vatrogasno vozilo. Vatrogasci su pokazali djeci kako rade s vatrogasnim alatom. Tom prilikom, djeca su se okušala u zanimljivim igrama s preprekama i gašenju vatre sa vodenom pumpom.
Za Majčin dan smo izradili čestitke, malih ručica djelo, i na taj način obilježili ovaj značajan blagdan u čast svih majki i majčinstva.
Toga dana majke se uglavnom daruju cvijećem pa su “Sovice” ukrasile čestitke cvjetićima od raznobojnog papira.
Na “Dan obitelji” vrtić je otvorio svoja vrata roditeljima i ostalim članovima obitelji te su bile organizirane radionice po svim odgojno-obrazovnim skupinama.
Djeca iz jasličke skupine su sa svojim užim članovima obitelji sadila sjemenke i gomolje cvijeća i povrtnice. Bilo im je zanimljivo sijati sitne sjemenke kao i dodavati zemlju u posudice sa malim lopaticama.
Cilj je bio da djeca predstave svoju obitelj, upoznaju obitelj ostale djece iz skupine te da se potakne osjećaj sigurnosti i pripadnosti. Za tu prigodu s djecom smo izradili i veliko srce za foto kutak.
Djeca su cijeli tjedan mogla putem obiteljskih fotografija, koje su donijeli od kuće, saznati imena članova obitelji i usvajati odnose (mama, tata, sestra, brat).
Djeca su listala zanimljive slikovnice poput “Moja obitelj”, “Mamin mali medo”, “Tata, volim te” i sl. putem kojih su spoznali da su svim obiteljima zajedničke ljubav i zajedništvo.
Uz pjesmu “Djed i baka” nastaju male koreografije.
U skupini smo obilježili i Svjetski dan biološke raznolikosti putem svekolikih aktivnosti o kukcima i domaćim životinjama. Upoznali smo živote malih pčelica, gusjenica, leptira te smo oformili centar “Mala farma”.
U likovnim aktivnostima otiskujemo i lijepimo različite materijale od kojih nastaju motivi saća i košnica, pčelice i gusjenice.
Djeca su modelirala od domaćeg plastelina gusjenice oblikujući male kuglice ili “zmijice”.
Osobito smo ponosni na izrađenu taktilnu priču “Jako gladna gusjenica” od filca i pompona koju djeca svakodnevno osjetilno istražuju.
Uz štapne lutke djeca su brzo i s velikom lakoćom usvojila pjesmicu “Bumbari i pčele” te ju djeca pjevuše i u simboličkoj igri.
Uz novu stolno-manipulativnu igru “Čarobni vrtuljak” u kojoj nam zvrk određuje životinju koju moramo imenovati i prezentirati kako se glasa, djeca se uče strpljenju, čekanju na red, ali i dobro se zabaviti uz smijeh i šalu.
Od pedagoški neoblikovanog materijala (tuljci, kutije, stiropor) izradili smo stabla, gospodarske zgrade i peradarnik.
Uz interaktivno pričanje uz slikovnicu “Dan na farmi” te ilustracije, djeca iznose svoja iskustva i doživljaje iz vlastitog doma.
Svakodnevna tjelovježba kao i prirodni oblici kretanja dio su odgojno-obrazovnog rada stoga smo u mjesecu svibnju u sklopu dvaju datuma, Međunarodnog dana tjelesne aktivnosti i Svjetskog dana sporta organizirali sklop aktivnosti na otvorenom i u dvorani.









