Mjesec siječanj u Sovicama bio je prepun doživljaja i istraživanja.
Na početku mjeseca razveselio nas je snijeg kojeg smo s veseljem dočekali i ujedno prilagodili sve planirane aktivnosti zimskom ugođaju.
Djeca su svakodnevno s veseljem kroz prozor promatrala promjene u prirodi i veselo iznosila ono što ih trenutno zaokuplja. Ponekad su to bile lepršave pahuljice, ponekad vjetar koji je “svirao po našim roletama”, ponekad zaleđene kapljice na terasi…
Konkretne situacije bile su prije svega vizualni doživljaj za djecu, a onda poticaj za sva dječja osjetila; pjevanje pjesmica, likovne i istraživačke aktivnosti kao i tjelovježbu.
Nizanje pahuljica na prozor popratili smo pjesmicom “Padaj, padaj snježiću”, a likovnu aktivnost kaširanja snjegovića popratili smo pjesmom “Bijeli snješko”. Ali, da bi usvojili pjesmice najprije smo puhali kao vjetar u pahuljice od krep papira. Zatim, igru zamišljanja upotpunili smo bacanjem balona u zrak i promatrali kako se spuštaju na tlo uz zvukove Vivaldijeve “Zime” Djecu je muzika potaknula na pokret pa su plesala poput malih pahuljica, dizala se i spuštala, kotrljala po podu, poskakivala s jedne noge na drugu, širila ručice kao da čekaju pahuljicu da im se spusti na dlan, vrtjela se po prostoru sobe dnevnog boravka samostalno ili u paru. Našem veselju i igri nije bilo kraja.
Djeca su na taj način vježbala koordinaciju pokreta i prostornu orijentaciju te razvijala uz slušnu percepciju i prirodne oblike kretanja.
Svakodnevnim odlascima na otvoreno, kad god bi nam to vrijeme dozvoljavalo, upoznavali smo se sa karakteristikama zime i novim pojmovima toplo/hladno, snijeg/led i dr. Da bi nam bilo toplo svakako se moramo toplo obući pa bogatimo dječji rječnik imenovanjem zimskih odjevnih predmeta. Za to nam služi i slikovnica “Odijevam se”
Prvo što djeca traže, to su rukavice da bi mogla oblikovati grude i raditi snjegovića ili sakupljati snijeg i stavljati ga u posudice. Pojedina djeca stavljaju na dlan kristale leda i promatraju kako se pretvaraju u kapljice vode.
Tako nastaje i naša istraživačka aktivnost u kojoj promatramo agregatna stanja vode. Sakupljamo snijeg u posude i donosimo ga u našu sobu dnevnig boravka. Djeca istražuju snijeg osjetilom dodira i njuha, sa plastičnim žličicama, stavljaju ga u čašice, oblikuju ga u male grude sve dok se na sobnoj temperaturi snijeg ne počne polako topiti.
Spoznaju uzročno – posljedičnu vezu utjecaja topline na otapanje snijega. Stavljaju malu količinu snijega na topli dlan i uzbuđeno čekaju da im se otopi na dlanu. Veseloj istraživačkoj atmosferi dolazi kraj kada se snijeg u posudama pretvori u vodu. Djeca se vesele toj reakciji, ali uz čuđenje pojavi se i poneka suzica jer je zabavi došao kraj.
Snježne radosti poticaj su za svekolike likovne aktivnosti u kojima djeca koriste slobodno i bez pravila različite materijale. Istraživanje različitih mogućnosti materijala, slobodno i bez pravila ima pozitivne učinke na razvoj fine motorike, mišljenja, samopouzdanje te samostalnost u radu. U likovne aktivnosti uvidimo različite načine manipuliranja materijalom putem kojih ujedno djelujemo kod jasličke djece na senzomotoriku. Modeliranje slanog tijesta, kaširanje, lijepljenje sitnih papirića i gumba, nanošenje boje prstima i spužvom samo su neke od aktivnosti koje potiču pojačani interes za rad.
Dječju pažnju zaokupljaju boje i oblici te im nudimo stolno – manipulativne i istraživačke igre u kojima prepoznaju i pridružuju boje i oblike. Djeca razvijaju vizualnu percepciju, preciznost ( pokušaj/pogreška) i koncentraciju putem različitih slagalica, umetaljki i pokrivaljki.





