Rujan u jasličkoj skupini “Sovice” prošao je u prilagodbi novoupisane djece. Da bi prilagodba protekla bez teškoća sprovodimo je postupno u dogovoru s roditeljima poštivajući razvojne faze djece te individualne potrebe i ritam svakog pojedinog djeteta.
Postupnost u uspostavljanju navika kao i pozitivno ozračje u skupini, učvršćivanje socio – emocionalne veze s odgojiteljima, donose sigurnost kod djece te se ostvaruje pozitivna atmosfera potrebna za ciljane aktivnosti.
Djeca svakodnevno istražuju raznolike poticaje kojima odgojitelji obogaćuju tematske centre, a izrađuju ih sami ili s djecom prema zadaćama i temama u skupini.
Prve aktivnosti u mjesecu rujnu bile su vezane uz upoznavanje simbola skupine i osobnim znakićem kojega djeca brzo percipiraju na ormarićima, krevetićima i mobilima. Ujedno smo se putem pokretnih igara, slikovnica i slušanja zvukova iz prirode (glasanje sove) upoznavali sa sovom, njenim izgledom i ponašanjem. U likovnoj aktivnosti djeca su izradila svoje sovice otiskom šake. Sliku sove koja se nalazi na prozoru sobe dnevnog boravka i koju djeca svakodnevno pogledavaju, služi nam kao poticaj za konzumiranje obroka, slaganje igračaka, a najvećim dijelom za smirivanje djece tijekom adaptacijske krize.
Tematske centre upotpunjujemo prema interesima djece taktilnim plohama, različitim umetaljkama, istraživačkim aktivnostima s lopticama u boji, aplikacijama na čičak prema interesu djece, senzornim bočicama u boji kao i kosinama za loptice.
Ponuđenim igrama djelujemo na senzorne i motoričke podražaje : vid, sluh, dodir; razvoj fine motorike, manualnu spretnost, pažnju i koncentraciju kao i samoregulaciju emocija.
Aktivnosti na temu “To sam ja” kod djece su imale u zadatku razvoj pojma o sebi (ime, spol, dijelovi lica i tijela te članovi obitelji) zatim manipuliranjem, baratanjem i istraživanjem ponuđenih poticaja kao i prostora, djeca stječu iskustva i spoznaje o svom tijelu.
Djeca pred ogledalom istražuju svoje lice, dijelove tijela, ostavljaju trag šake i stopala – bojom na papiru i ostalim podlogama kao što je plastelin.
Modelirajući plastelin djeca su svjesna tragova svojih prstiju i šake u masi te se igraju čupkajući, dodavajući, gnječeći plastelin verbalizirajući sve sto uočavaju u skladu sa svojim razvojnim i govornim mogućnostima.
Djeca također uživaju gledajući vlastite fotografije i fotografije na kojima su s ostalim članovima obitelji. Fotografije stoje u prostoru i djeca imenuju sebe i svoje prijatelje kao i članove obitelji.
Uz pjesmice se svakodnevno smirujemo pa smo usvojili pred kraj mjeseca rujna koreografiju pjesme “To sam ja”. Kada nastupi loše raspoloženje među “Sovicama”, muzika je uvijek pri ruci.
U suradnji s Bibliobusom Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić” iz Karlovca uvijek pronađemo zanimljive naslove slikovnica koje prate naše jasličke teme pa djeca spoznaju mnoge stvari o sebi, listajući ” To sam ja” i “Dječak i djevojčica”.
Svakodnevno provodimo tjelesne aktivnosti uz usmjeravanje odgojitelja – vježbamo cijelo tijelo podižući i spuštajući ruke i noge, u sjedećem i ležećem položaju. Djeca prate upute odgojitelja i postaju svjesna svoga tijela, vlastitih mogućnosti i razumijevanja radnji.
Pred kraj rujna djeca pokazuju veliku samostalnost u baratanju žlicom, samostalnom uzimanju obroka i odlasku na toalet, obuvanju/izuvanju te oblačenju/ svlačenju. Ponosni smo na djecu zbog brzog uspostavljanja adekvatnih uvjeta u skupini.
Kratko smo se posvetili i emocijama polazeći od činjenice da su dječje emocije u ranoj predškolskoj dobi intenzivne; one ga preplavljuju, ali isto tako pod utjecajem okoline s vremenom ih počinje kontrolirati.
Kroz niz aktivnosti djeca su prepoznavala i izražavala emocije – gledajući u ogledalo vlastiti izraz lica, mimiku i gestu kao i ostale djece. Odgojitelj svojim primjerom pokazuje emocije i potiče djecu da prepoznaju osnovne emocije vježbajući, smijući se i na taj način pokazujući djeci koliko je sretan i uživa u interakciji s njima.
To činimo i sa maskama od kartona te kroz istraživačke igre među kojima je najomiljenija djeci igra s dijelovima, slikovni prikaz emocija – Spoji oči i usta!
Ujedno razvijamo empatiju putem zagrljaja te ostale socijalne vještine kao i vokabular vezan uz emocije – “Pogledaj, A. plače, što ćemo učiniti? Kako ćemo ga razveseliti?”












