Sovice su oduševljene dolaskom zimskih uvjeta – snijega, pahuljica i igrama u snijegu. Zimske uvjete kao što su niske temperature koristimo za istraživanje agregatnih stanja i pretvaranja vode u led. Stavljamo posudice s vodom na našu terasu i promatramo promijene koje pri tome nastaju. Također uočavamo što se događa kada držimo led u toplim ručicama. U istraživačkoj aktivnosti zagrijavamo vodu do vrenja i promatramo kako se voda pretvara u paru. Aktivnosti s agregatnim stanjima donose nove spoznaje kod djece te djeca verbaliziraju uočene promijene i doživljaje s velikim ushićenjem.
Poticaji poput likovnih aktivnosti s temperama gdje radovi nastaju nanošenjem boje s prstićima i tako nastaje snjegović i didaktičkih igara kao što je pokrivaljka s različitim oblicima pahuljica dodatno kod djece razvijaju intelektualne potencijale kao i percepciju veličine i oblika.
Djeca spontano u igrama po tematskim centrima unose svoje doživljaje zime na osnovi stečenih iskustava i spoznaja pa tako kocke postaju grude snijega ili slažu magnete u niz u stvaralačkoj igri, ujedno pjevajući pjesmicu “Padaj, padaj snježiću”. Uz melodijsku pratnju Vivaldijeve “Zime”, u igri zamišljanja baloni postaju pahuljice koje se lagano spuštaju na tlo.
Navedene aktivnosti ujedno zadovoljavaju ciljeve koje smo postavili vezano uz projekt “Senzomotoričke igre”. Svi centri su obogaćeni materijalima za senzomotoričke stimulacije i omogućavajući individualna istraživanja i učenja. Istraživačka manipulacija poticana je različitim materijalima i aktivnostima: slikanjem rukama i obojenim kockicama leda, uočavanja toplog i hladnog zraka te razlikovanjem suprotnosti i verbaliziranjem doživljaja imenovanjem pojmova toplo/hladno, ugodno/neugodno, mekano/tvrdo.
Pjesmica “Vrapčić u zimu” veselo nas je uvela u aktivnosti o pticama u zimi pa smo pratili svakodnevno ptičice koje su dolazile na hranilicu sa žitaricama i voćem. Didaktičke igre, osobito pokrivaljka s dijelovima tijela ptice poticale su djecu na koncentraciju, ali i učenje novih pojmova Slikovnice o pticama kao što je slikovnica “Bojažljiva sova” odvode djecu u svijet mašte. Djeca pronalaze tihe kutke u sobi dnevnog boravka poput otvorenih elemenata ili spužvi gdje pojedinačno ili u paru listaju slikovnice i prepričavaju na osnovi ilustracija čime se očituje kod djece vidno bogatiji govor.
Maškare u jaslicama uz upoznavanje tradicijskih običaja upotpunjavamo spoznavanjem o emocijama putem uživljavanja u uloge te govornim i plesnim stvaralaštvom.
Na taj način omogućujemo djeci da ujedno ispoljavaju i prazne neugodne i frustrirajuće emocije (strah, napetost) i da budu iza maske ono što obično ne mogu biti te na taj način razvijaju sliku o sebi.
Uz krafne i ples sa ostalim odgojno-obrazovnim skupinama završavamo naše karnevalsko veselje.
Iako smo mali, pokazujemo da smo hrabri prilikom posjeta stomatologa dr. Dvornika koji nam na djeci razumljiv način uz zanimljiva zubarska pomagala pokazuje kako se trebaju zubi prati i održavati usna higijena. Neka djeca su već posjetila stomatološku ordinaciju pa im je ovo bilo zanimljivo iskustvo.
Tako se u našoj jasličkoj skupini svaki dan igra, mašta i uči svašta!