Siječanj u skupini “Sovice”
Na kraju prosinca punog uzbuđenja, ulazimo u novu godinu s novim aktivnostima.
Početkom mjeseca obilježili smo svjetski dan smijeha. S obzirom da su djeca pokazala veliki interes i dugo zadržala pažnju, proširili smo temu „emocije“ na sklop različitih aktivnosti vezanih uz tu tematiku. Cilj nam je da djeca osvijeste i/ili prepoznaju svoje trenutne emocije te emocije ljudi koji ih okružuju. Karakteristike za ovu dob su burne emocionalne reakcije (što smo već i napomenuli) koje dijete često ne može kontrolirati jer ne zna, stoga nam je bitno prema djetetovim potrebama i interesima te mogućnostima, usvojiti kontrolu emocija na prihvatljiv način- što je ujedno i temelj razvoja emocionalne inteligencije. Kroz raznu didaktiku, poticaje te usmjeravanja, djeca su imala priliku osvijestiti mimiku lica pojedine emocije, kasnije i povezujući ih s taktilnim različitostima.
Kroz razne zanimljive slikovnice uočili smo i druge karakteristike pojedinih emocija, kao i prihvatljivo i neprihvatljivo ponašanje. Uz puno razgovora, imenovanja, opisivanja (čime smo razvijali govor), imitacije, improvizacije, uočili smo važnost svake emocije pojedinačno, ali i važnost blizine, utjecaja i utjehe prijatelja.
Stvaranje pozitivnog ozračja uz razne aktivnosti kao što su naprimjer prikladne pjesmice, ples (pojedinačno ili u manjim skupinama) i improvizacije dramskih igara s lutkama, slikanje uz glazbu, tjelesne aktivnosti, bile su neizostavan dio naše svakodnevnice i ovaj mjesec.
U skupini je lako vidljiva razlika u međusobnim odnosima i toleranciji, prihvatljivijem ponašanju ali i samostalnosti u rješavanju razmirica među djecom.
U mjesecu siječnju imali smo priliku i igrati se na snijegu: grudati se, raditi snjegovića te istraživati njegove karakteristike: mokar, hladan, bijel.
Spoznaju smo razvijali u vanjskom prostoru, ali i proširivali u sobi dnevnog boravka s ledom i toplom vodom.
Spontani zaključci i razgovori među djecom (verbalni i neverbalni) pokazatelj su svjesnosti i razvoja. Djeca su, naravno, i dalje imala priliku razvijati samostalnost te intenzivno usvajati životno praktične aktivnosti. Svakodnevnim poticajima i ohrabrivanjima odgojitelja, djeca stječu navike brige o sebi i ohrabruju se za daljnje pokušaje. Uspjeh nakon postignutog cilja izaziva nemjerljivo zadovoljstvo.
Krajem mjeseca posjetili smo „muzej starina“ u sobi naših Perlica kako bismo obilježili noć muzeja. Djeca iz susjedne nam skupine objašnjavala su koji predmet se kako zove te čemu je služio. Potaknut je i razgovor o tome kako se predmeti iste svrhe danas razlikuju izgledom. Djeca su, na sebi primjeren i karakterističan način, divno surađivala.








