Travanj u skupini “Točkice”
Mjesec travanj započeli smo aktivnostima vezanima uz proslavu Vodenog tjedna zdravlja te ujedno time obilježili Dan zdravlja 7.travnja.
“Zdravlje je najdragocjeniji dar.”
Učili smo da je za zdravlje potreban zdrav okoliš, hrana i voda ( dnevno 5 čaša vode minimalno).
Naš Vodeni tjedan tekao je putem sljedećih aktivnosti:
S djecom smo razgovarali o agregatnim stanjima vode i prisjećali se nekih zapažanja tijekom zimskog perioda – kada se stvara led, a kada para. U plastične posude djeca su ulijevala vodu i na taj način kod djece osviještavamo što će se dogoditi s vodom kada je stavimo u hladnjak – hoće li teći, stajati i što će se dogoditi. Poslije zamrzavanja, djeca su promatrala led i uočavala izgled leda – opipom i vizualno te ga probala staviti na jezik. Uočavaju da je kockica leda hladna i nema okusa. Slažemo iglu od ledenih kockica.
Poslije istraživačke aktivnosti djeca su putem igre zamišljanja, glumila kockicu leda cijelim tijelom, samo rukama zatim samo nogama kao i morski val koji zapljuskuje obalu cijelim tijelom, samo rukama ili samo nogama.
S djecom smo razgovarali o prisutnosti vode u prirodi i zašto je voda važna za ljude. Djeca zaključuju da bez vode nema života te da svaki živi organizam sadrži vodu.
Uz naš vrtić teče potok te ga djeca prilikom šetnje posjećuju i gledaju promjene koje se događaju na površini potoka i unutar vodenog svijeta.
Poslije dolaska iz šetnje djeca su naslikala tempera bojama naš “razigrani” potočić i poklonili smo ga učenicima iz Češke i Poljske prilikom posjeta OŠ “Barilović” vrtiću.
Koliko je važno pravilno pranje ruku za naše zdravlje djeca skupine “Točkice” već dobro znaju. Za to nam služi aplikacija uz koju se povremeno prisjetimo načina pranja ruku. Uz slikovnicu “Zatvori vodu!” iz zbirke edukativnih slikovnica “Spasimo Zemlju!” spoznali smo kako čuvati pitku vodu te zašto je važno zatvarati slavinu odmah poslije korištenja.
Nakon što smo utvrdili različite forme vode u prirodi, uz posjedovanje znanja o agregatnim stanjima vode igrali smo pokretne igre. Kako se sve voda ponaša u prirodi, pokazivali smo složenijim pokretima, prirodnim oblicima kretanja uz izmjenu ritma i dinamike te se na taj način zabavljali.
Djeca su za aktivnost VALOVI pripremili ribice od papira te ih ukrasili po vlastitoj želji i stavili ih na platno kojim smo napravili more. Uz pjevanje pjesmice “Hej, ribo ribice” djeca su podizala i spuštala platno i radila valove. Da bi atmosfera bila kao na moru, djeca su u pozadini proizvodila “valove” puhanjem kroz slamku u čašu s vodom. Dok nisu pjevala pjesmu slušala su riječi odgajateljice GORE, DOLJE, VALOVI SE BORE ili LJULJA SE MORE i pratila ih pokretima. Pojedina djeca koja su pratila sa strane igru, pokušala su preplivati valove i boriti se s uzburkanim morem. Uzvikivali smo: “Zaroni!”
U igri “Ples vode” stvarali smo glazbu putem različitih čaša, boca i staklenki koje smo napunili različitim bojama te udarali o njih različitim rekvizitima od metala, plastike, stakla, drveta. Bogatstvo zvukovlja navodio je jedan dio djece da plešu kao voda. Uz udaranje, ponavljali smo tekst ili zvukove: Ššššš, tok tok, kap kap, ta-ta, da- da- da .
Pojilicu za životinjice izradili smo od plastične posude i špage. Postavili smo je na igralištu na kojem se nalazi naš hotel za kukce pod nazivom Hotel zujalica.
Djeca su se svakodnevno izražavala putem kreativnog pokreta uz glazbu s cijelim tijelom mijenjajući razine izvođenja pokreta. Za to nam je poslužila relaksirajuća glazba npr. Aquarium od Saint- Saensa.
Blagdansko okruženje i ozračje, prigoda je za zadovoljavanje djetetovih potreba kao i razlog da mu se posveti pažnja od ranog djetinjstva.
U našem vrtiću obilježili smo blagdan Uskrs prigodnim aktivnostima te radionicom izrade prigodnih ukrasa s roditeljima.
Uz prigodne pjesmice, igrokaz “Priča o Uskrsnom zecu”, djeca su izradila i čestitke od kolaž papira kojima su razveselila svoje najmilije.
Prostor sobe dnevnog boravka bio je prepun dječjih crteža na temu: Zečići i pisanice.
22.travnja obilježili smo Dan planeta Zemlje.
Kroz raznolike aktivnosti s djecom i vlastitim primjerom potičemo svijest o problemu onečišćenja okoliša, promoviramo štednju energije za sigurniju budućnost, kao i važnost recikliranja, sortiranja i pravilnog odlaganja otpada u svom domu.
Obzirom na novi sustav razvrstavanja otpada u našoj okolini upoznajemo djecu s bojama spremnika i kontejnera za razvrstavanje putem izrade spremnika od kartona na koje djeca lijepe sličice iz časopisa i brošure trgovackih kanaca.
Slikovnicu “Zraka trebam hitno!” povezujemo sa potrebom za kisikom i koji čimbenici zagađuju atmosferu. Djeca putem konkretnog primjera, istraživačke aktivnosti sa svijećom i staklenkom spoznaju o prisutnosti kisika.
Izrađujemo plakat Dan planete Zemlje kombiniranom tehnikom – tkaninom i drvenim bojama.
U sklopu projekta Steam uz Mrežnicu, učenice Srednje škole Duga Resa Anja Lauš i Karla Kovačić, zajedno s profesoricom Danielom Marčetić održale su nam edukativnu radionicu recikliranog papira, povodom Dana planeta Zemlje. Djeca su naučila proces izrade papira od rezanja papira, miksanja do prešanja.
Slikovnica “U tlu imamo čistu glistu” služi nam kao poticaj za istraživanje glista. Promatrajući ih u staklenkama, djeca svoja zapažanja i doživljaje prenose u zanimljive crteže.
S djecom odlazimo na “mali izlet” do Duge Rese, u posjet Gradskoj knjižnici Duga Resa, tu se upoznajemo se s knjižnicom kao ustanovom i njihovim djelatnicima te potom nakon lijepog provedenog vremena i druženja u knjižnici, odlazimo na edukativnu predstavu pod nazivom “Korak po korak do čiste planete” u organizaciji POU Duga Resa u suradnji s kazalištem “Zorin dom” iz Karlovca. Djeca su mogla saznati i naučiti gdje treba odlagati smeće te na koji način ga možemo smanjiti u svakodnevnom životu. Prepuni dojmova i uzbuđenja oko prvog izleta vratili smo se u naš vrtić, gdje s veseljem čekamo neke nove izlete i pustolovine!










