Naši predškolci pripremaju se za polazak u školu
Jedan od načina prilagodbe djeteta na školu zasigurno je i kontakt/odlazak djece u školu još prilikom boravka u vrtiću. Kako bi olakšali prijelaz djece iz vrtića do škole, zasigurno je potrebna obostrana suradnja škole i vrtića, u ovome slučaju našeg vrtića DV Potočić Belajske Poljice i OŠ Barilović, zajedno s područnim školama, a isto tako i planiranih aktivnosti u vrtiću vezanih uz školu.
Jedan od događaja koji je bio na obostrano zadovoljstvo svakako je posjet bivših vrtićkih prijatelja, a sadašnjih školaraca, prvašića – Filipa i Patrika.
Kakvo je samo veselje zavladalo prilikom susreta i kakav je osjećaj bio među djecom kada nam je u vrtić došao prijatelj koji sada ide u školu, a možemo ga iz prve ruke pitati kako je u školi i što se tamo radi!? 😊Filip i Patrik su s ponosom i samopouzdanjem prepričavali događaje iz škole i odgovarali na pitanja prijatelja o školi, a potom su im pokazivali knjige, bilježnice, pernicu i cijelu školsku torbu. Pokazali su svoje znanje u pisanju slova i brojki, kao i u čitanju, gdje smo im na kraju i zapljeskali.
Djeca su poželjela isprobati koliko je teška torba s knjigama, te su se na trenutak mogla zamisliti kao školarac koji ide s školskom torbom na leđima u školu. Svima je bio osjećaj zadovoljstva i osmijeh na licu prilikom nošenja torbe, tako da možemo reći da je susret s prijateljima ostavio pozitivan dojam o školi i školskim obavezama koje čekaju naše buduće prvašiće.
Nakon dolaska Filipa i Patrika u naš vrtić pozvali smo i buduće učitelje da nam se i oni pridruže i da ih bolje upoznamo. U vrtić došli su nam učitelji: Ivan Tomičić, Josip Novosel i Renato Ilić. Učitelji su se upoznali s djecom kroz interaktivni razgovor i igru. Učitelj Josip objasnio je djeci da se u školi i oni igraju te da škola predstavlja djeci igru i zabavu, a ne samo učenje. Kao primjer igre i zabave učitelj Josip donio je iz škole različite rukotvorine (lutkice) koje su izradila djeca, kako bi djeca mogla spoznati da je u školi dopušteno se i igrati. Objasnio je djeci svrhu lutkica, da one mogu poslužiti za igru, a isto tako da kroz igru djeca uče pa na taj način nastaju nove kazališne predstave i scenske igre. Nakon razgovora o tome što se sve radi u školi i upoznavanja, djeca su učiteljima nacrtala crteže, a potom smo dogovorili suradnju za dolazak i posjet OŠ Barilović.
Nakon što smo dogovorili posjet OŠ Barilović, uključili smo u posjet i djecu polaznike programa predškole koji nisu integrirani u vrtićki redovan program, gdje su djeca posjetom školi mogla upoznali djelatnike škole, stručnu službu, prostorije škole, njihov budući razred kao i buduće učitelje i prijatelje.
Kroz zabavan i interaktivan posjet i obilazak škole i kroz sadržaje koje su nam pripremili školarci s učiteljima, uključeni su bili i naši predškolci zajedno sa školskom djecom. Vidjeli smo da je u školi dopušteno igrati šah, a onaj tko još ne zna kako igrati, on uči, a tome smo se stvarno pozitivno iznenadili. 😊 Vidjeli smo da je prostor prilagođen stvarno za igru i da je atmosfera opuštajuća, čak smo vidjeli i igračke autiće…slično kao i kod nas u vrtiću. Iako znamo da nije sve prepušteno igri, postoji vrijeme kada je potrebno učiti i slušati, onda su tu knjige, bilježnice, olovke i učitelj/ice, tada igra prestaje.
Nakon što su u školi bila djeca Predškolske skupine „Cvjetići“, danas su u obilazak krenula i djeca predškolci iz vrtićke odgojne skupine „Točkica“. Sličnu, ako ne i istu dobrodošlicu imali smo kao i skupina „Cvjetići“. Školarci, prvašići pokazali su svoje znanje koje su usvojili tijekom školske godine, tako da se redao slijed recitacija, pjesmica, brojalica i dramatizacija. Nakon obilaska škole, zadržali smo se u dvorani u zajedničkoj igri sa školarcima. Puni doživljaja i uzbuđenosti, krenuli smo prema vrtiću, gdje smo još po povratku obišli područnu školu Belaj, te se tamo pozdravili s učiteljicama i učenicima i tehničkim osobljem.
Ovim susretom kroz zabavan način, zajedničkim sudjelovanjem i uključivanjem naše predškolske djece sa školskom djecom, zavladalo je zajedništvo, partnerstvo, te su škola i njezini djelatnici zasigurno pridonijeli pozitivnom stavu djece prema školi i budućim školskim obavezama. Zahvaljujemo se svima koji su tome pridonijeli, jer ovakvim primjerima sudjelovanja, suradnje vrtića i škole pridonosimo što lakšem prijelazu djece iz vrtića u školu ili iz predškolskog doba u školsko, koji zasigurno nije lak za djecu, a niti za roditelje.




















