VODENI TJEDAN ZDRAVLJA U „ZVJEZDICAMA“
PONEDJELJAK – VODENI KSILOFON
Za ovu aktivnost bile su nam potrebne staklenke, voda i drveni štapić. Djeca, uz pomoć odgojitelja, donosili su u čašama vodu i ulijevali u staklenke. Udaranjem štapića po staklenkama djeca su istraživala,isprobavala, osluškivala različite tonove. Staklenke smo zatim označili slovima glazbene abecede koju djeca već poznaju.
UTORAK –JA SAM VODA:NEKAD TEČEM, NEKAD STOJIM
Za ovu aktivnost odabrali smo odlazak u šetnju do obližnjeg potoka. Promatrali smo potok, poticajnim pitanjima navodili djecu da razgovaraju o onome što vide. Osluškivali smo žuborenje potoka, te na kraju zaključili kako u našem potoku ima trave, zemlje i da se naš potok „miče“ (teče).
SRIJEDA – VESELO PRANJE RUKU, PRANJE VOĆA
Pranje ruku nekoliko puta na dan, svakodnevica je u našoj skupini. Djeca već dobro znaju zašto je važno prati ruke i kako ih peremo. Uz dobro znanu brigu o vlastitoj higijeni dodali smo i veselu pjesmicu „Sapun voda, je’n, dva, tri, za pranje ruku spremni smo svi“. Djeca najviše vole trljanjem ruku stvarati mjehuriće i pjenicu na svojim rukama, a nakon pranja tražeodgojiteljice da im pomirišu ruke.
Osim naših ruku, svakako moramo oprati i voće koje konzumiramo. Ovoga smo puta oprali jabuke koje smo zatim slasno pojeli.
ČETVRTAK –POKRETNE IGRE, BRIGA O BILJKAMA, PIJEMO VODU
Na brigu o biljkama potaknuo nas je i dolazak proljeća. Uočili smo „buđenje“ prirode te rast proljetnica. Istražili smo što je sve potrebno da bi biljka narasla te koliko je bitna voda. Djeci zlijevanje cvijeća u prostoru sobe dnevnog boravka, postaje rutina. Osim što je čista voda bitna za biljke, neophodna je i za zdravlje i život ljudi,a ujedno je i najzdravije te najčešće piće koje konzumiramo u našoj skupini.
Nakon što smo utvrdili različite forme vode u prirodi, uz posjedovanje znanja o agregatnim stanjima vode igrali smo pokretne igre. Kako se sve voda ponaša pokazivali smo pokretima, prirodnim i složenim oblicima kretanja te se odlično zabavili.
PETAK- ONEČIŠĆENO MORE, PROČIŠĆAVANJE VODE
Nakon proučavanja i utvrđivanja važnosti čiste vode, osvrnuli smo se i na velika onečišćenja i zagađenja koja su prisutna. Kroz razgovor i povezivanje, djeca zaključuju kako se lako voda onečisti i koliko je onda opasna za cijeli živi svijet. Djeci su ponuđene igračke morskih životinja i biljaka te voda koju su ulijevali. Na taj način „stvorili smo more u kutiji“ koje su djeca kroz igru imaginacije i motivacijsku priču zagađivali. S obzirom da je živi svijet bio ugrožen, djeca su spašavala biljke i životinje.
Na kraju je bilo potrebno tu vodu i pročistiti. Izradili smo prirodni filter za vodu, pustili prljavu vodu, a izašla je čista. U epruvete smo pohranili vodu koju su mogli usporediti.





