VODENI TJEDAN ZDRAVLJA U „TOČKICAMA“
PONEDJELJAK – SVA STANJA VODE
S djecom razgovaramo o agregatnim stanjima vode i prisjećamo se nekih zapažanja tijekom zimskog perioda – kada se stvara led, a kada para. U plastične posude djeca ulijevaju vodu i pri tome osvještavamo kod djece što će se dogoditi s vodom kada je stavimo u hladnjak- da li će teći, stajati i što će se dogoditi!? Poslije zamrzavanja, djeca promatraju led i uočavaju izgled leda – opipom i vizualno te ga probaju staviti na jezik. Uočavaju da je kockica leda hladna i nema okusa. Slažemo iglu od ledenih kockica.
ISTRAŽUJEMO VODU POKRETOM
Poslije istraživačke aktivnosti djeca putem igre zamišljanja, glume kockicu leda cijelim tijelom, samo rukama, samo nogama, zatim morski val koji zapljuskuje obalu cijelim tijelom, samo rukama, samo nogama.
Za kraj, crtamo aplikaciju Super Vodenka.
UTORAK – VODA U PRIRODI
S djecom razgovaramo o prisutnosti vode u prirodi i zašto je voda važna za ljude. Djeca zaključuju da bez vode nema života te da svaki živi organizam sadrži vodu.
Uz naš vrtić teče potok te ga djeca prilikom šetnje posjećuju i gledaju promijene koje se događaju na površini potoka i unutar vodenog svijeta. Ovaj puta djeca su naslikala tempera bojama naš “razigrani” potočić i poklonili smo ga učenicima iz Češke i Poljske prilikom posjeta vrtiću.
Aktivnost smo popratili stihovima VODA.
SRIJEDA – VESELO PRANJE RUKU, UČENJE PRAVILNOG PRANJA RUKU
Djeca svakodnevno peru ruke u našoj skupini i znaju kada je sve potrebno prati ruke. Danas smo ponovili pravilno pranje ruku uz aplikaciju. Djeci smo ponudile slikovnicu Zatvori vodu!, edukativnu slikovnicu “Spasimo Zemlju!” kojom smo spoznali kako čuvati pitku vodu te zašto je važno zatvarati slavinu odmah poslije korištenja.
ČETVRTAK – POKRETNE IGRE i IGRE ZVUKOVIMA, IZRADA POJILICE ZA PTICE I KUKCE
Nakon što smo utvrdili različite forme vode u prirodi, uz posjedovanje znanja o agregatnim stanjima vode igrali smo pokretne igre. Kako se sve voda ponaša u prirodi, pokazivali smo složenijim pokretima, prirodnim oblicima kretanja uz izmjenu ritma i dinamike te se na taj način zabavljali.
Djeca su za aktivnost VALOVI pripremili ribice od papira te ih ukrasili po vlastitoj želji i stavili ih na platno kojim smo napravili more. Uz pjevanje pjesmice Hej, ribo ribice djeca su podizala i spuštala platno i radila valove. Da bi atmosfera bila kao na moru, djeca su u pozadini proizvodila “valove” puhanjem kroz slamku u čašu s vodom. Dok nisu pjevala pjesmu slušala su riječi odgajateljice GORE, DOLJE, VALOVI SE BORE ili LJULJA SE MORE i pratila ih pokretima. Pojedina djeca koja su pratila sa strane igru, pokušala su preplivati valove i boriti se s uzburkanim morem. Uzvikivali smo: “Zaroni!”
U igri “Ples vode” stvarali smo glazbu putem različitih čaša, boca i staklenki koje smo napunili različitim bojama te udarali o njih različitim rekvizitima od metala, plastike, stakla, drveta. Bogatstvo zvukova navodio je jedan dio djece da plešu kao voda. Uz udaranje, ponavljali smo tekst ili zvukove: Ššššš, tok tok, kap kap, ta-ta, da- da- da .
Pojilicu za životinjice izradili smo od plastične posude i špage. Postavili smo je na igralištu na kojem se nalazi naš hotel za kukce pod nazivom Hotel zujalica.
PETAK – Igra s pokretom
Djeca se izražavaju putem kreativnog pokreta uz glazbu s cijelim tijelom mijenjajući razine izvođenja pokreta te uz kišobrane koje su sami izradili. Plesom izražavaju karakter glazbe slušajući Aguarium od Saint- Saensa.