U drugom mjesecu “Točkice” su se i dalje bavile temom zdravlja i higijene
Kod djece je prisutan interes vezan za bolje upoznavanje sebe, svoga tijela i svojih mogućnosti te tako nastaje zanimljiv sklop aktivnosti o zdravlju, zubima i zdravoj prehrani. Putem enciklopedija i slikovnica, slagalica o ljudskom tijelu, upoznavali smo cjeline: građu i dijelove tijela kosti, mišiće kao i unutarnje organe i krvožilni sustav.
U skupinu nam je ravnateljica vrtića donijela rendgenske snimke kao poticaj za naše istraživačke pothvate. Djeca su dobila mogućnost promatrati rendgenske snimke na svjetlećem stolu što je bio poseban doživljaj jer su zorno mogla vidjeti koliko kostiju ima šaka, kako izgleda zglob, od koliko kralježaka se sastoji kralježnica i kako izgleda lubanja.
U naš centar “Liječnika” roditelji su donosili medicinski pribor koji je bio izuzetno poticajan za igru uloga pacijent- liječnik- medicinska sestra. Djeca su učila nazive pribora, njihovo korištenje, ali i pojedine dijagnoze uz odgajateljice kao i kulturno ophođenje te strpljivo čekanje na red u čekaonici.
Djeca su postala osviještena vlastitog tijela i svojih mogućnosti, usvojila su mnoga znanja o tijelu i zdrave navike pomoću kojih čuvaju svoje zdravlje, ali i zdravlje drugih kao npr. pravilno pranje ruku.
U posjet nam je došla viša medicinska sestra gđa. Štefica Bosiljevac i upoznala djecu sa svojim zanimanjem – što medicinska sestra mora obavljati u opisu svog radnog mjesta te kako i na koji način se brine o zdravlju pacijenta. Razgovarala je također s djecom što mogu očekivati kod posjete liječnika koji je potreban za upis u prvi razred osnovne škole.
Zdrava prehrana počinje od usta pa je skupina “Točkice” svoje aktivnosti o zdravlju nastavila s temom o zubićima i zdravoj prehrani. Za to je izvrsno poslužio primjerak zubala putem kojeg su djeca učila pravilno četkati zube.
Koliko je oralna higijena važna u očuvanju zdravlja učili smo putem zanimljivih priča kao što su ” Gric i grec’ i “Zubić koji se bojao četkice”
Priče kao i pjesmica “Šubi, dubi, dubi, sad me bole zubi” dale su nam važne lekcije o očuvanju zuba – manje slatkiša i redovito prati zube.
Na osnovi promatranja zubića i njihovog položaja u ustima nastajali su zanimljivi dječji crteži.
Zašto nam je potrebna bogata prehrana, dale su nam odgovore slikovnice i enciklopedije, ali i piramida zdrave prehrane koju smo sami izradili koristeći reklamne brošure trgovačkih lanaca.
Osim što smo se sladili za doručak zdravim medom, ujedno smo napravili istraživačku aktivnost s agregatnim stanjima. Med smo stavljali u kipuću vodu zatim hladnu vodu, te ga na kraju stavili na nisku temperaturu u zamrzivač. Med se topio i potpuno “smrznuo”, a mi smo ga u svakom agregatnom stanju isprobali.
“Zdravlje na usta ulazi”
“Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak.”
“Med hrani i od mnogih bolesti brani.”
Kada nas boli, loše se osjećamo, a kada smo zdravi, veseli smo i zaigrani.
Kada smo veseli, tužni, ljuti ili uplašeni spoznavali smo putem knjiga o emocijama te aplikacijama ali i u igri preuzimanja uloga s lutkama emocija.
“Nek svud ljubav sja…” i “Sreća je prijateljstvo”, neke su od pjesmica s kojima smo obilježili Dan zaljubljenih u skupini, ali i likovnim radovima u kojima se nižu srca veselih boja.

Maškare smo obilježili uz ples pod maskama koje smo izradili od raznolikog materijala kao i u kostimima koje su djeca nosila u vrtić. Bio je to pravi šaroliki svijet likova iz bajki, crtića i životinjskog svijeta. A, mi smo uz suradnju s roditeljima napravili veseli ples pčelica.