Koliko je važna suradnja s ostalim čimbenicima i može doprinijeti razvoju kod djece kao obogaćivanje odgojno obrazovnog rada!
U proteklom razdoblju u skupini „Točkice“ jedna od aktualnih aktivnosti u prostoru sobe dnevnog boravka bila je aktivnost na temu „liječnik“ s ciljem upoznavanja dijelova tijela, njihovih pojedinih funkcija te smanjivanja straha od liječnika kod pojedine djece. S obzirom da znamo koliko problema neki liječnički pregledi mogu izazvati te kod neke djece biti nelagodni, iz razloga jer je prisutna bol, a djeca negoduju i ne žele ići k liječniku, jedna od važnijih stvari (i kao dodatni poticaj za upoznavanje medicinske struke), svakako je bio i poziv koji su djeca dobivala za upis u prvi razred osnovne škole, a sadržavao je pregled kod školskog liječnika.
U sobi dnevnog boravka formiran je kutić liječnika, gdje se kroz suradnju s roditeljima u skupini, prikupilo još dodatnih sredstava i materijala koji su nadopunjavali i bogatili dječju igru liječnika.
Suradnja sa srednjom Medicinskom školom, učenicima i prof. Marijom Starešinčić Prebeg!
Svjetleći stol je bio od velike važnosti te nam je poslužio za pregled rendgenskih snimaka, gdje su djeca mogla spoznati kako izgleda naše tijelo ispod kože, a isto tako prepoznavala su i imenovala dijelove tijela. To nam je bio poticaj i za izradu kostura, jer su kosti ruke na snimci djeci bile prepoznatljive, kao i kod snimke glave gdje su djeca imenovala i prepoznala lubanju. Razgovor o tome što je u lubanji, potaknuo nas je da spoznajemo koje još organe imamo u tijelu. Proučavali smo različite knjige i enciklopedije, koje smo posuđivali iz Bibliobusa, a najviše smo spoznali o tijelu prilikom dolaska učenika Medicinske škole, zajedno s njihovom profesoricom Marijom Starešinčić Prebeg, koji su donijeli anatomski kostur i anatomski model ljudskog tijela.
Veliku pažnju djece zaokupio je zasigurno kostur koji je „ušetao“ u skupinu s učenicima i profesoricom Medicinske škole, ali straha i nije bilo, iako je neki od zaključaka djece bio da kostur straši ljude. Promatrale su se kosti, rebra, kralješci koje smo kasnije pokušavali i sami opipati na našem tijelu. Učenice su djeci prezentirale dijelove tijela, kao i kratko njihovu funkciju, a potom su djeca i sama mogla na modelu pogledati kako izgledaju unutarnji organi, gdje se nalaze u tijelu, a potom ih i same smjestiti u tijelo.
Djeca su rado pokazala učenicima njihov kutić liječnika te su se zajedno uključili u simboličnu i imitativnu igru liječnika i pacijenta. Njihovim dolaskom, odlaskom, kao i različitim ponuđenim materijalima koji su se nalazili u kutiću, djeca su češće organizirala razne simbolične i imitativne igre kao što su “Posjet k liječniku” (liječimo bolesnog, previjamo rane, pregledavamo grlo) i “Prijatelj je bolestan” (dajemo mu sirup, mjerimo temperaturu, cijepimo ga i sl.).
Igre su se nastavljale i dalje tijekom idućih dana, a idućim ponovnim susretom učenika i profesorice, odvijao se razgovor o zdravoj prehrani, piramidi i važnosti oralne higijene.
Promatranje ljudskog tijela bilo je povod i za konstrukcijske igre, aktivnosti – koristeći magnete, kocke, plastične spajalice, uključene su bile i glazbene aktivnosti kroz pjesmice i ples, kao i stolno-manipulativne igre, slagarice. Uz priče “Piko ide u posjet bolnici” i “Zubić koji se je bojao četkice” djeca su se mogla uživjeti u uloge likova te podijeliti vlastita iskustva o bolesti.
Uspješno suzbijanje straha i nervoze prilikom posjeta liječniku i upoznavanje zanimanja medicinske sestre uz pomoć roditelja, gđe. Štefice Bosiljevac!
Kako bi djeci olakšali, suzbili strah, nervozu, što od liječnika, a što od škole, pozvali smo roditelja iz susjedne odgojne skupine na suradnju (gđu. Šteficu Bosiljevac), koja radi kao viša medicinska sestra na školskoj medicini, kako bi djecu upoznala sa svojim zanimanjem, a i da djeci nešto više kaže o tome kako će izgledati njihov pregled kod liječnika prije upisa u školu.
Gđa. Štefica rado se odazvala, došla je u uniformi, predstavila sebe i svoje zanimanje, a potom su oči bile uprte u torbu, iz koje je izvlačila medicinske materijale, opisivala njihovu svrhu, i govorila kako će pregled izgledati i što će djeca morati činiti. Veliku pozornost privukao im je stetoskop, gdje su djeca na tren mogli postati liječnici i poslušati kako se čuju otkucaji srca i zvuk koji proizlazi kroz instrument.
Naglasak i važnost kroz razgovor smo dali dakako i zdravoj hrani, tjelesnom vježbanju i higijeni.
Higijena ruku – pravilno pranje ruku, pokazala je gđa. Štefica i drugoj vrtićkoj odgojnoj skupini „Zvjezdica“ kako to treba činiti, pa su i „Zvjezdice“ pokazale kako i one to same rade, prije/nakon jela i upotrebe toaleta.
Posjet je izazivao veliko oduševljenje, s puno upita i pitanja, te možemo reći da je s djecom gđa. Štefica ostvarila pozitivno interaktivno druženje i razgovor i da je zasigurno doprinijela suzbijanju straha od pregleda i medicinske struke, a isto tako djecu potaknula na simboličke i imitativne igre, koje još uvijek žive u našoj odgojnoj skupini.
Kratkim izlaganjem aktivnosti koje su zaokupile naše „Točkice“, željeli smo ukazati, koliko suradnja s vanjskim čimbenicima može biti važna za djecu i pozitivno na njih djelovati, može doprinijeti obogaćivanju odgojno-obrazovnog rada, a u biti i kako vrtić kao ustanova može olakšati i približiti djeci neka iskustva koja ih očekuju u skorijoj budućnosti, a da na neki način djeca na njih budu upoznata i spremna, ili da već imaju neka saznanja i iskustva.
Hvala svim našim posjetiteljima koji su se odazvali pozivu i suradnji, koji su doprinijeli obogaćivanju našeg odgojno obrazovnog rada, te su se trudili sa svojim znanjima i iskustvom pozitivno djelovati na djecu i što su obogaćivali i proširili njihovu spoznaju o ljudskom tijelu i medicinskom zanimanju.
Veselimo se daljnjoj suradnji, i vjerujemo da ste i Vi svojim dolaskom obogatili i svoja iskustva s Vrtićem, jer znamo da je nekima bio i prvi kontak i pristup.:)
Događaji i posjete su bile provedene uz epidemiološke mjere!