Aktivnosti kroz siječanj – odgojna skupina “Zvjezdice”
Staru godinu ispratili, a novu dočekali i u našem vrtiću uz druženje, pjesmu, ples i igru dok su djeca rado prepričavala svoje doživljaje o blještavom i glasnom vatrometu. Nakon novogodišnjih blagdana, pomalo smo se okupljali u sve većem broju te započeli s aktivnostima vezanim uz hladnu zimu. U tome su nam pomogle slikovne aplikacije vremenskih prilika, godišnjih doba, te zimskih aktivnosti i prikladne odjeće i obuće za upoznavanje osnovnih karakteristika godišnjeg doba – zima. Slikovnice “Mala krtice, otvori mi vrata”,“Tri snjegovića” i “Kako je snijeg pao” otkrile su nam kako činiti dobra djela, te smo na šaljiv način doznali kako snijeg pada. Prilikom boravka na zraku djeca su najviše imala prilike iskusiti svojim osjetilima pravi doživljaj zime. Imali smo igre u snijegu, proučavali i otkrili što je to mraz, promatrali led i što se sve s njime događa. A onda kada je snijeg nestao, donosili smo zaključke o tome kamo je otišao i što se onda dogodilo.
Djeca su potom boravila i na zemlji, travi, blatu koje im pruža još jednu dimenziju istraživanja simbioze vlastitog tijela i okoline u kojoj se nalaze. U sklopu našeg projekta “Od zvuka do glazbe”, započeli smo s upoznavanjem nekim od instrumenta, poput drvenih udaraljki, triangla, kastanjeta, marakas, defa. Djeca pokazuju interes za instrumente i sviranje, te na njih pozitivno reagiraju. Uz pjevanje pjesmica “Vrapčić u zimi”, “Snjegoviću,snjegoviću” djeca su instrumentima pratila i sviranjem proizvodila metar i ritam, tempo i dinamiku.
U stolno manipulativnom centru djeci su ponuđeni razni poticaji za razvoj matematičkih vještina, grafomotorike, te vještina početnog čitanja i pisanja. Tu su se još našle puzzle s godišnjim dobima, memory kartice sa snjegovićima kao i uočavanje sličnosti i razlika među njima. U likovnom stvaralaštvu djeca su pokušavala što samostalnije kompozicijski slagati i lijepiti trakice papira kako bi dobili stablo,a zatim su bijelom temperom dodali i dašak snijega. Rezanjem i lijepljenjem trakica izrađivali smo svjetlucave pahuljice snijega, dok smo snjegovića crtali olovkom.

Najviše ih je dojmio led u boji koji su promatrali od početka procesa stavljanja vode pomiješane s bojom u posudice, stavljanja posudica na terasu,do sljedećeg dana kada su uočili da se stvorio led s kojim su naposlijetku slikali i miješali boje. Prilikom boravka u dvorani za vrijeme izvođenja pojedinih zadataka počeli smo koristiti def, na koji djeca pozitivno reagiraju i lakše prate zadatke, te i dalje potičemo prirodne oblike kretanja kroz razne poligon prepreke.



