Svjetski dan zdravlja ove je godine proslavljen Tjednom zdravlja u vrtiću!
Povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja koji se obilježava 07. travnja, 2021., prošli tjedan smo cijeli obilježili aktivnostima kojima smo htjeli kod djece i roditelja osvijestiti važnost očuvanja zdravlja od najranije dobi. Svaki dan je bio tematski usmjeren prama jednoj od zdravih navika. Svaki dan je imao svoje ime i geslo, tako je utorak imao naziv Uskočimo U Utorak.
Prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije, djeca predškolske dobi trebala bi u tjelesnoj aktivnosti svakodnevno provesti najmanje 180 min od čega barem 60 min u aktivnostima umjerenog do visokog intenziteta. Što više to bolje!
„Točkice“ i „Zvjezdice“ u utorak provodile su aktivnosti tjelesnog vježbanja u dvorani, općim pripremnim vježbama za oblikovanje, poligonom prepreka hodanjem po suženoj podlozi, preskakivanjem, provlačenjem, pokretnim igrama, igrama uz glazbu:
- skačem kao, hodam kao….(oponašanje životinje),
- pala je noć…,
- cvjetovi i leptirići…
Srijeda je bila glavni dan obilježavanja – Svjetski dan zdravlja te smo je bavili pravilnom prehranom uz slogan Super-zdrava Srijeda
Aktivnosti koje su se provodile u vrtiću bile su vezane uz pravilnu prehranu. Djeci su bili ponuđeni razni poticaj: puzzle, memory kartice, slikovnice, plakati, predlošci hrane, fotografije hrane, voća, povrća. Mlađa djeca istraživala su mirise i okuse hrane koju svakodnevno konzumiramo u vrtiću, povezali su zdravo voće (jabuka) sa zdravljem zuba, kao i ostalu ne/zdravu hranu i voće/povrće. Uočavali su boju voća, imenovali je, kao i određeno voće/povrće i potom kroz sličice pridruživali određenoj boji. Dok su stariji izrađivali voćnu salata, plakate voća/povrća (razvrstavanje), kao i piramidu zdrave prehrane, i štetnosti neke hrane za zdravlje naših zubića. Kroz slikovne likovne aktivnosti, oslikavali su voće/povrće, a i miješali su određene boje, kako bi stvorili boju određenog povrća/voća. Slušali su i prepričavali priču „Jako gladna gusjenica“ te su na istu također izrađeni likovni radovi.
U četvrtak smo razgovarali o važnosti vode za zdravlje i prevenciju bolesti – Čuvajmo Čistu vodu u Četvrtak.
Hrvatska se može pohvaliti s dostupnosti vode za piće, kao i njezinom ispravnošću. Voda je neophodna za očuvanje zdravlja. Redovito pranje ruku čistom vodom štiti nas od zaraznih bolesti, a pranje voće i povrća čuva nas od kemikalija kojima su tretirani. Voda je najzdravije piće i čini više od 70% našega tijela. Dnevno bi djeca trebala piti više od 5 čaša vode, te dodatno još jednu ukoliko su tjelesni aktivna, i dodatno ukoliko je vani vruće.
Djeca su aktivnosti u četvrtak obilježili, spoznavanjem važnosti vode, za što nam ona služi, kako je možemo štedjeti, te kolika je njezina važnost prilikom očuvanja svakodnevne higijene. U aktivnostima s vodom djeca su usvojila i pjesmicu o Vodi, usvojila nove riječi, kao i spoznaju o tome što je vodopad, potok i slap. Pokazivala su način na koji oni obavljaju higijenu s vodom (peru kosu, kupaju se, umivaju, peru ruke-pantomimom). Povezali su vodu i njezinu važnost za biljni svijet, pa su zalijevali i biljke u sobi. Proizvodili su prstićima zvukove kiše, a i uključili su se i u likovne aktivnosti na temu vode.
Voda
Voda kaplje kap, kap, kap
Nastao je moćan slap.
Voda skače hop, hop, hop,
Nastao je vodoskok.
Voda teče š-š-š
Malen potok sad je tu.
Za kraj tjedna u petak, aktivnosti su bile vezane uz odmor, koliko je on važan, pod nazivom Probdijemo Pospani Petak.
Djeci predškolske dobi svakodnevno je potrebno oko 12 sati sna.
Aktivnosti su provedene o razgovoru, spoznaji što se događa kada smo umorni, kako reagira naše tijelo, što se događa s nama, te kako se pripremamo za dnevni odmor, što prethodi prije odmora i sna (higijena i oblačenje u pidžame).
Djeca su u ovim aktivnostima opustili svoje tijelo i ušli u carstvo snova uz laganu uspavanku, gdje su se prethodno samostalno oblačiliu svoje pidžame.
Dodatnu atmosferu koja izaziva putovanje u odmor su priče koje pričaju odgojiteljice, no kako je ovo godina čitanja, i sam Vrtić je obilježava uz suradnju s roditeljima, roditelji su nasnimili sebe kako čitaju priče, te su djeci odgojiteljice pustile da djeca otputuju u snove uz pričanje priča svojih roditelja…