Aktivnosti kroz veljaču – skupina „Točkice“
Veljača je bila prožeta brojnim i raznolikim aktivnostima za naše Točkice. Na početku smo se još uvijek bavili polarnim životinjama i hladnijim uvjetima života. Dovršili smo planiranu aktivnost izrade plakata, tj. prikaza karte svijeta na koje smo stavljali slikovne prikaze životinja koje žive na Sjevernom i Južnom polu. U ovoj aktivnosti uklopili smo ponavljanje znanja o polarnim životinjama i podneblju u kojem žive te razvijali likovnu tehniku slikanja temperom. Likovno stvaralaštvo razvijalo se i kroz izradu polarnih životinja od kolaž papira, papirnatih rolica, gdje se usavršavala tehnika rezanja škaricama i ljepljenja, a samim time i fina motorika prstiju i šake. Bavili smo se jednom Ruskom pričom, „ Rukavica“ gdje su djeca i sama imala priliku dramski sudjelovati, uživjeti se u uloge životinja koje susrećemo u ovoj priči, a na kraju smo to zaokružili gledanjem same priče u obliku video zapisa.
Veljaču još nazivaju i mjesecom ljubavi, stoga ni nas ljubav nije zaobišla. Tjedan uoči Valentinova obilježili smo aktivnostima vezanim uz poticanje razvoja pozitivnih osjećaja jedni prema drugima kao i verbaliziranje istih, pričama u kojima se likovi osjećaju odbačeno, neprihvaćeno ili se svađaju ali na kraju shvaćaju kako je ljubav poveznica svega te smo na taj način pokušali djeci približili pojam o ljubavi. Bilo je tu i raznih stolno manipulativnih aktivnosti poput pridruživanja boja, oblika ujedno razvijajući pincetni hvat, male matematike s prebrojavanjem i pridruživanje broju. Tjedan smo zaokružili izradom malih srca kao privjesaka kojeg su djeca mogli darovati voljenoj osobi. Aktivnost se sastojala od oblikovanja slanog tijesta u oblik srca, čime se razvijala fina motorika prstiju, a zatim oslikavanje temperama čime se razvijala mašta i kreativnost.
Prevrtljiva veljača donosi nam već dobro poznato vrijeme karnevala. Vrijeme kada iza maske postajemo netko drugi, vrijeme igre, plesa i šala. Djeca su tada donosila svoje kostime u koje su se rado oblačili i maskirali. Bilo je tu raznoraznih super junaka, princeza, leptira, kauboja, tigrova, šišmiša, vještica, kostura, policajaca i drugih. Djeca su također sudjelovala u pripremama uređenja prostora vrtića za vrijeme karnevala, pa su tako izrađivali šarene lance tehnikom ljepljenja i spajanja kolaž papira, oslikavanja podloge za fotografiranje, a posebno kod kuće gdje su u obliku male kućne radionice s roditeljima ukrašavali i izrađivali vesele maske. Dani karnevala bili su pretežito provedeni u pjesmi, plesu i zabavi pod maskama kojim smo poticali socioemocionalni razvoj djece, što znači da smo poticali razvoj zajedništva i osjećaja pripadnosti. Ono čemu su se djeca najviše veselila bila je velika zabava pod maskama koju smo održali u dvorani uz balone, glazbu, ples, te smo se počastili slasnim fritulama i toplim čajem. Svoje dojmove djeca su pretočila su u likovnu aktivnost u kojoj su temperom slikala svoje maske. A na kraju se tu našao i jedan „Vuk koji je htio biti druge boje“, vesela i šaljiva slikovnica o vuku kojem je dosadila njegova crna boja. Potaknuti tom pričom, djeca su izrađivala aplikacije s elementima iz priče od rolica papira, kolaž papira te uz pomoć odgojiteljica formirali male aplikacije s kojima su djeca kasnije samostalno i u igri prepričavala priču.
Kraj mjeseca posvetili smo emocijama. Djecu smo upoznale s osnovnim emocijama – sreća, tuga, ljutnja, strah kroz slikovne aplikacije, knjige o emocijama za djecu i slikovnice koje govore o ljutnji i strahu. Poticale smo djecu na verbaliziranje svojih emocija kroz svakodnevne aktivnosti, kao i na prepoznavanje facijalnih ekspresija i imenovanje emocija. Još jedan način na koji su djeca mogla pratiti svoje emocije bila je tablica u kojoj su djeca svaki dan u tjednu mogla staviti tzv. „smajlić“ koji predstavlja njihovu emociju taj dan. Spoznaja o emocijama razvijala se i kroz kartice o emocijama, kartice pričalice koje potiču na razgovor o emocijama, povezivanje i stvaranje priče. Također, emocije smo uklopile u stolno manipulativne igre poput igre memori, početnog čitanja i pisanja gdje su djeca trebala prepoznati emociju sa slikovne aplikacije i pomoću predloška napisane riječi samostalno napisati istu riječ, slagarica emocija – spajanje prema boji i ekspresiji očiju i usta, spajati oblike na predložak prema boji i obliku s nacrtanim emocijama. Djeci su bila ponuđena i ogledala kako bi mogli promatrati vlastiti izraz lica prilikom izražavanja pojedine emocije. U svakodnevnim aktivnostima djeci smo reproducirali klasičnu i instrumentalnu glazbu za stvaranje dobrog raspoloženja i mirnije atmosfere. Takva glazba nam je također bila poticaj u likovnoj aktivnosti gdje djeca se likovno izražavala tehnikom slikanja temperom i verbalizirala ono na što ih glazba podsjeća i kako se zbog nje osjećaju. Što se tiče likovnog stvaralaštva, djeca su imala priliku slobodno se likovno izraziti te crtala drvenim bojicama „smajliće“ različitih emocija koje smo spontano iskoristili te stavili na plakat koji su djeca obojala i izložili u hodnik vrtića.
Veljača nam je zbilja priuštila cijeli spektar vremenskih prilika i neprilika, stoga smo na početku mjeseca još uvijek uživali u zimskim radostima koje nam je pružio snijeg. Zatim smo boravili na zraku tokom nešto oblačnijeg, kišovitijeg i vjetrovitijeg vremena, a kraj mjeseca pružio nam je uživanje u toplim sunčevim zrakama. U svakom slučaju sve vremenske prilike smo iskoristili za boravak na zraku gdje su djeca istraživala okolinu oko sebe, trčala, skakanja, penjala se i ljuljala i slično. Vrijeme koje smo proveli u dvorani bilo je ispunjeno u obliku raznih poligon prepreka za razvijanje motoričkih znanja poput hodanja, trčanja, skakanja i penjanja, te pokretnim igrama i igrama s pjevanjem.
