Siječanj u skupini “Zvjezdice”
Pri povratku u vrtić nakon blagdana, dočekale su nas snježne pahulje koje djeci predstavljaju veliku radost.Obzirom na to da boravak u vanjskom prostoru pozitivno utječe na cjelokupan psihofizički razvoj djeteta te doprinosi jačanju dječjeg organizma (što nam je u ovo doba od velike važnosti), nismo propuštali priliku da vani provedemo vrijeme koje je preporučeno s obzirom na temperaturno stanje, sukladno interesu djece. U igri sa starijom djecom (Točkicama), promatrajući njihova ponašanja i sudjelujući s njima u aktivnostima, Zvjezdice su se okušale u pravljenju anđela u snijegu, pravljenju snjegovića i grudanju. Osim djece i njihove odgojiteljice su uživale provodeći vrijeme te nudeći razne poticaje na svježem zraku.
Potrebu za kretanjem te za cjelokupnim razvojem na tjelesnom aspektu, zadovoljavamo u sobi dnevnog boravka ali i u dvorani, u isto vrijeme balansirajući s planiranim i aktualnim temama. Bacanje i hvatanje bitan su aspekt dječjeg razvoja zbog čega smo veći dio vremena provodili „grudajući“ se i u dvorani. Dvorani smo iskoristili i za gledanje edukativnih animiranih filmova uz imitiranje zvukova i pokreta te igara životinja koje smo gledali kao i usvajanje „kretnja“ na Južnom polu (ples pingvina, hod pingvina). Na taj način djeci smo dali priliku za učenje na drugačiji način. Iako je većina djece u današnje vrijeme omogućen pristup gledanja ekrana, mi smo uz simulaciju osjeta vida, simulirali i ostala osjetila i pritom se odlično zabavili.
Prateći interes djece, gotovo cijeli prostor DV „Potočić“ pretvorili smo u Južni pol.
Osim poticaja didaktičkim igrama, oponašanjem zvukova životinja, prepoznavanjem i imenovanjem životinja (polarni medvjed, pingvin, tuljan i slično) usvojili smo i razliku između toplog i hladnog. Znanja usvajamo iskustvima i uvjetima koji djeci omogućavaju obradu informacija te razvoj percepcije i reakcije na podražaje iz neposredne okoline (pokusi u kojima djeca neposredno sudjeluju),a na taj način povezali smo vremenska stanja s hladnoćom i toplinom. Istraživanje i proučavanje taktilnih enciklopedija i slikovnica također se uklopilo u interes djece te je otvorilo nove poglede na percepciju svijeta koji djeca poznaju, npr. mekano i toplo krzno održava željenu temperaturu. Karakteristike životinja koje žive na Južnom polu (medo voli plivati, pingvin ima kljun…), kao i nove pojmove: tuljan, iglu, eskim i slično, s lakoćom i interesom djeca usvajaju upravo zbog svih ponuđenih poticaja. S obzirom da se u najranijoj dobi kod djece osjet dodira povezuje s emocionalnim stanjima, toplih i hladnih zagrljaja u skupini nije nedostajalo.
Različitim umjetničkim aktivnostima zaokružili smo mjesec na Južnom polu. Sve glazbene i plesne aktivnosti, recitacije, slikovni materijali, likovne tehnike praćene su dobrom voljom i odličnom atmosferom. Česta ponuda pedagoški neoblikovanog materijala u sklopu umjetničkih izražavanja te različite likovne tehnike zadržavaju interes djece kada se bavimo tim sklopovima aktivnosti. Takav način rada omogućava djeci razvoj kreativnosti, bezgranično stvaralaštvo i potiče zapažanja dok kroz razne izazove djeca uče čineći.
Centar građenja također nam postaje mjesto zadržavanja i kreativnog rješavanja problema. Bijele kvadre koje su nam nesebično posudili prijatelji iz susjedne skupine te lego duplo kocke iskoristili smo za izgradnju različitih nastambi u kojim se stanovnici sjevernog pola mogu skloniti. S obzirom na potrebnu suradnju, ali i poznavanja (ili stjecanja) osnovnih prirodnih svojstava i matematičkih problema, razvijamo i socijalne vještine stjecanjem spoznaja i iskustava o sebi i svojoj okolini.
Balansiranjem između dječjih interesa i potreba, uspješno i pozitivno smo utjecali na sve aspekte razvoja.