Aktivnosti kroz siječanj – skupina „Točkice“
Nakon blagdanskog ozračja i vremena provedenog s obitelji, ponovno se okupljamo u sve većem broju na starom mjestu – u sobi odgojne skupine „Točkice“
- Zima – Na vrata nam je pokucala zima i prekrila nas snježnim pokrivačem, što nam je bio i poticaj za daljnje aktivnosti. Stoga smo zimu kao godišnje doba spoznavali i istraživali njene čari putem slikovnih aplikacija, slaganjem puzzli o godišnjim dobima te isprobavali razne pokuse. Djeca su najviše razvijala spoznaju prilikom boravka na zraku gdje su, potaknuti aktivnostima provedenim unutar sobe, istraživali okolinu oko sebe. Tu su u prvom redu bile zimske radosti: valjanje po snijegu, opipavanje, oblikovanje snijega, trčanje po snijegu, traženje mraza i komadića leda.
Za pokus u kojem smo stvarali mraz, trebali su nam led, sol i limena posuda. Djeca su pratila postupak stavljanja leda u posudu zatim su oni usipali sol te smo čekali da vidimo što će se dogoditi. Kroz razgovor smo djecu poticali na razmišljanje i zaključivanje. Na vanjskom rubu limenke stvorio se sloj mraza kojeg su djeca opipavala i komentirala. U daljnjem razgovoru s djecom, otkrili smo interes za pojavu leda stoga smo odlučili istražiti kako nastaje led. Slušali smo prijedloge djece što bi smo mogli napraviti i koji su potrebni uvjeti da se tvori led te smo na kraju u limene posude i plastičnu vrećicu natočili vodu te ju stavili van na našu terasu. Djeca su svaki dan prilikom boravka na zraku provjeravala i promatrala da li je nastao led, te su tražili led u svojoj okolini kojeg su nizali i sakupljali na jedno mjesto.
U aktivnosti početnog čitanja i pisanja djeca su pisala riječi: snijeg, mraz, zima, led, prema uzorku te su tako razvijali svoje predčitalačke vještine i vještine pisanja.
Likovno stvaralaštvo sastojalo se od izrade slane pahulje gdje su djeca crtala ljepilom po uzorku pahulje snijega na papiru. Zatim smo preko ljepila posipali sol, te sljedeći dan kada se to posušilo mogli su obojati svoju pahulju vodenim bojama. Kod djece se razvijala fina motorika te vizualni senzibilitet za tehnike koja im je pobliže stvorila dojam teksture pahulje. Također još jedna od likovnih aktivnosti bila je crtanje olovkom strukture pahulje. Kod djece se razvijala pažnja i koncentracija za detalje, te usavršavanje crtanjem olovkom.
U zimskom tonu, igru smo nastavili i u dvorani gdje smo igrali pokretnu igru „ Baka zima“ u kojoj su djeca trebala zapamtiti kratke rečenice koje izgovaraju, slijediti pravila igre, te usavršavati trčanje kao i agilnost.
- Pingvini, Arktik i Antarktika – U sljedeća dva tjedna upoznavali smo se s polarnim životinjama i okolinom u kojoj žive. Započeli smo s pingvinima te smo ih pobliže upoznali kroz dokumentarne filmiće koji prikazuju život pingvina, te kroz razne knjige i enciklopedije o životinjama gdje su djeca tražila slikovne prikaze pingvina te na taj način razvijala spoznaju o njima.
U likovnim aktivnostima djeca su izrađivala pingvine od rola papira koje su bojali temperom, zatim su izrezivali kolaž papir za pojedine dijelove tijela te ih lijepili.
S obzirom na interes djece, aktivnosti smo proširili na spoznaju o ostalim polarnim životinjama te okruženju u kojem žive. Djeca su razvijala spoznaju također kroz razne dokumentarne filmiće, knjige za djecu od polarnim životinjama gdje su saznali koje još životinje žive na Arktiku i Antarktici. Kako bi još bolje pojmili i prostorno se orijentirali, djeci je bio ponuđen globus gdje smo saznali gdje se mi nalazimo, a gdje se nalazi Sjeverni i Južni pol.
U stolno-manipulativnim igrama poput društvene igre, pripajanje geometrijskih likova svome paru na podlošku, aktivnostima vezanim uz malu matematiku i početno čitanje i pisanje, kod djece se potiče međusobna suradnja, poštivanje pravila igre, uočavanje i prepoznavanje likova, razvija se fina motorika prstiju i šake, te se razvijaju predčitalačke i matematičke vještine.
Kroz igre građenja i konstruiranja, pomoću stiropornih bijelih kocaka djeca su gradila iglu i klizalište za životinje.
Senzomotorička kutija u kojoj su brašno, kao rastresiti materijal i neke od polarnih životinje djeci pružaju osjećaj ugode i opuštanja, razvijaju osjet dodira kao i finu motoriku. Djeca su tražila životinje u brašnu i zatrpavala ih brašnom.
Kako bi djeca lakše mogla shvatiti i doživjeti život polarnih životinja u hladnim krajevima, napravili smo jedan pokus. Potrebni materijali su duboka posuda, led, hladna voda, mast (životinjska ili biljna), plastična rukavica i vrećica. Hladnu vodu i led isipali smo u posudu gdje su djeca golom rukom istraživala ledenu vodu te verbalizirala ono što su osjetila, doživjela. Zatim se u plastičnu vrećicu stavi mast, djetetu na ruku se stavi plastična rukavica. Dijete ruku s rukavicom gurne u vrećicu s masti, pa zatim sve zajedno stavi u ledenu vodu. Zaključak je bio da im je toplije s rukavicom na ruci.
Na našem panou u sobi dnevnog boravka prikazane su slikovne aplikacije polarnih životinja i njihova podjela na Arktik i Antarktiku.
Likovnim stvaralaštvom još smo nadopunili kutak ispred sobe gdje su naši pingvini dobili društvo polarnih medvjeda, kitova, santi leda i slično. Djeca su usavršavala i razvijala tehniku ljepljenja, rezanja i izrezivanja škaricama.
U dvorani smo isprobali hod pingvina pomoću balona, kao i hodanjem po otiscima životinja. Tim putem se kod djece razvija gruba motorika te osnovni oblici kretanja.