Aktivnosti kroz studeni – skupina “Točkice”
U mjesecu studenom naša odgojna skupina „Točkice“ bavila se raznim temama pretežito vezanim uz godišnje doba – jesen.
Stoga smo pobliže upoznali raskošnu bundevu gdje su djeca kroz istraživanje povećalom razvijala spoznaju osjetilom vida ali i opipa. Slikovnica „Juha od bundeve“ kojoj sam naslov govori da je riječ o bundevi, prikazuje i jedno divno prijateljstvo prožeto slogom i svađom. Ova slikovnica bila nam je dodatna motivacija za likovno stvaralaštvo u kojima su djeca usavršavala tehniku slikarstva temperom, razvoj pamćenja i slijeda događaja u priči, te osjećaja empatije.
Zatim smo se susreli sa dobro poznatim stanovnicima šume, gljivama. Promatrali smo ih preko fotografija, upoznali koje su gljive jestive, a koje otrovne, te uočavali njihove sličnosti i razlike. Na taj način djeca su razvija spoznaju o karakteristikama pojedine gljive, kao i razvoj pamćenja i povezivanja informacija. Međutim, najviše pažnje ukrala nam je prava ljepotica – otrovnica muhara o kojoj smo pjevali pjesmicu te stvorili likovne radove u kojima su djeca rezanjem škarica i ljepljenjem razvijali finu motoriku šake i prstiju.
Nastavljamo u sličnom tonu, te prelazimo na životinjski svijet. Pričamo o ježu kroz dobro poznatu priču „Ježeva kućica“ gdje su djeca imala priliku sami prolistati slikovnicu, pokušati prepričati priču, uočiti pojedine detalje i slično. U mnoštvu različitih likova, fokusirali smo se na ježa gdje su djeca razvijala spoznaju o njegovim karakteristikama, te su to povezali s jednom likovnom aktivnošću u kojoj su tehnikom slikarstva izradili slikovnu aplikaciju ježa za našu sobu dnevnog boravka. Još jedna likovna aktivnost bila je modeliranje slanog tijesta uz ponuđene čačkalice, u kojoj su djeca pokušala napraviti ježa onako kako ga oni zamišljaju. Time su djeca razvijala finu motoriku prstića.
U sljedećem tjednu tema nam je još jedna šumska životinja, a to je vjeverica. Spoznaju o vjeverici i njezinim karakteristikama djeca su razvijala kroz razgovor s odgojiteljicama uz fotografije i video prikaze. Ponovno smo rezali škaricama, ali ovaj puta po zadanim različitim uzorcima te uz motivaciju – „pomogni vjeverici naći put do lješnjaka“. Time se kod djece razvija fina motorika šake i prstiju te okulomotorika. Malu matematiku savladavamo kroz igru s lješnjacima, pa brojimo koliko je lješnjaka skupila vjeverica te pridružujemo količinu lješnjaka određenom broju na karticama. Na temu vjeverice nastaju i mnoga likovna stvaralaštva gdje razvijamo spoznaju o miješanju dviju boja da dobijemo treću, te usavršavamo tehniku slikarstva i likovnog izražavanja.
Potaknuti pjesmicom „Ptičice su male otišle na jug…“ govorili smo o ptičicama u našem okruženju, te napravili i malu kućicu za ptičice. Stavili smo u nju malo hrane te na taj način razvijali spoznaju o životu ptica zimi i stvarali kod djece senzibilitet za životinje.
Uz razne aktivnosti i poticaje kojima se bavimo unutar naše sobe dnevnog boravka, neizostavan dio naše svakodnevice je i tjelesna aktivnost. Stoga nastojimo, kada god je to moguće boraviti vani na svježem zraku, a ako nam vremenski uvjeti to ne dopuštaju, boravimo u našoj dvorani. Pa tako pokrećemo naše cijelo tijelo uz pokret i glazbu na našoj terasi, a u dvorani se bavimo razvojem prirodnih oblika kretanja poput penjanja i skakanja, te radimo vježbice za razvoj ravnoteže i stimulaciju stopala ( hodanje po suženim površinama i taktilnim površinama).
Dan sjećanja na žrtvu Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje prigodno smo obilježili u suradnji s roditeljima koji su donijeli lampione za djecu, te smo ih zajedno zapalili ispred vrtića.
A za kraj mjeseca studenog, u posjet nam je stigao bibliobus. Djeca su bila znatiželjna i ushićena samom pojavom, a imali su priliku razgledati bibliobus iznutra i listati slikovnice. U mnoštvu slikovnica, svatko bi izabrao neku po svome izboru, ali ovaj puta smo mogli izabrati i posuditi samo jednu koju smo kasnije s veseljem pročitali u vrtiću.